به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین نورالله قدرتی روز دوشنبه در دیدار با انبارلویی مدیر کل صدا و سیمای مرکز قزوین افزود:رسانه ملی با ارایه آموزش های عمومی در حوزه های مختلف فرهنگی و اجتماعی می تواند نقش موثری در کنترل و مدیریت این آسیب ها داشته باشد.
وی افزود: صدا و سیما باید از ظرفیت آگاه سازی، اطلاع رسانی و ارشادی خود برای ترویج فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی استفاده کند و تولید برنامه های مناسب برای گسترش اخلاق مداری و تحکیم بنیان خانواده را در دستور کار قرار دهد.
قدرتی ادامه داد: رسانه ملی می تواند با مدیریت پیام‌های فرهنگی و اجتماعی، جایگاه مهم و برجسته‌ای در پیشگیری و کاهش جرایم و آسیب های اجتماعی داشته باشد.
رییس کل دادگستری استان قزوین بیان داشت: تهاجم فرهنگی، بافت جمعیتی جوان و تحولات اجتماعی سه عامل مهم در افزایش آسیب‌های اجتماعی هستند و رسانه ملی می تواند با تولید محتواهای مناسب نقش محوری خود را در کنترل هر سه حوزه ایفا نماید.

***برنامه سازان به موضوع کاهش آسیب های اجتماعی بیشتر توجه کنند
دادستان عمومی و انقلاب قزوین نیز در این دیدار گفت: صدا و سیما به عنوان رسانه ملی می تواند با بهره گیری از توانایی ها و امکانات خود نقش موثری در ایجاد نشاط و شادابی در جامعه داشته باشد.
محمد قاسمی ادامه داد: امروزه رسانه ها با توجه به تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمنان نقش بسیار موثری در کاهش آسیب های اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرایم دارند و می توانند مخاطبان را در دورترین نقاط با تولید برنامه های جذاب و مناسب جذب کنند.
وی افزود: دشمنان در فضای مجازی به دنبال تضعیف بنیان خانواده هستند و باید رسانه ملی اقشار مختلف جامعه به ویژه نسل جوان را با فرهنگ سازی از آسیب ها و کارکرد های فضای مجازی آگاه کند.
سعید انبارلویی مدیر کل صدا و سیمای استان قزوین نیز در این دیدار آمادگی این مرکز را برای همکاری با قوه قضاییه و تولید و پخش برنامه های مناسب برای کاهش جرایم و آسیب های اجتماعی اعلام کرد.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.