ایرج زاهدپور، مدیرکل دفتر امور شهری استانداری قزوین گفت: قزوین در مدیریت پسماندها به شیوه علمی و بهداشتی عملکرد قابل قبولی دارد.

به گزارش ایلنا از قزوین، ایرج زاهدپور در جلسه ای که به منظور مدیریت پسماندهای استان با حضور دستگاه‌های مسئول در دفتر امور شهری برگزار شد افزود:  استان قزوین در مدیریت پسماندها به روش علمی و بهداشتی  عملکرد قابل قبولی را در کشور داراست.

وی افزود: در حال حاضر با توجه به سیاست‌های دولت و وزارت کشور و اسناد بالا دستی برای جلوگیری از پراکندگی و ایجاد محل های دفن در شهرها و روستاها در زمین‌های حاصلخیز و همچنین برای جلوگیری از آلودگی‌های زیست محیطی و اراضی کشاورزی تاکید بر تجمیع و مدیریت یکپارچه برای مدیریت همه پسماندها با رویکرد مذکور را دارند.

زاهدپور گفت: استان قزوین با همکاری سازمان نظام پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی توانسته همه پسماندهای عفونی و پزشکی را از مطب‌ها و درمانگاه‌ها و سایر مراکز درمانی با خودروهای مخصوص جمع آوری و نسبت به بی خطر سازی آنها اقدام و به صورت زباله عادی برای دفن به شهرداری تحویل می شود.

وی در پایان افزود: طبق برنامه‌ها و اقدامات صورت گرفته با هماهنگی و همکاری سازمان محیط زیست و صنعت و معدن پسماندهای صنعتی واحدهای تولیدی استان طبق روال گذشته پسماندهای مربوطه جمع‌آوری و در مکان مشخص شده توسط پیمانکار طرف قرارداد به  سایت منتقل می‌شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.