راحله جاتن روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح با هدف ارتقای کیفیت زندگی معلولان و سالمندان و افزایش سطح توانمندی افراد دارای معلولیت از طریق آموزش مهارت های زندگی، ارتقای عملکرد. زندگی روزمره، افزایش سطح استقلال فردی و نیز رعایت عدالت و تسهیل دسترسی به منابع و فرصت های اجتماعی اجرا می شود.
وی اضافه کرد: این طرح شامل سالمندان و افراد دارای معلولیت ضایعه نخاعی، شنوایی و بینایی است.
جاتن ادامه داد: طرح توانمندسازی معلولان همه ساله در استان اجرا و به 50 معلول ضایعه نخاعی خدمات لازم ارایه می شود که آمار این تعداد امسال به علت کمبود اعتبارات به 25 معلول کاهش یافته است.
این مسئول در ادامه، دسترس پذیری و مناسب سازی محیط زندگی و خودروی معلولان را از دیگر وظایف معاونت توانبخشی بهزیستی عنوان و یادآور شد: برنامه یاد شده از طریق مناسب سازی امکانات و خدمات مورد نیاز معلولان، شرایط زندگی مستقل و توانمندسازی آنها فراهم می شود.
جاتن با بیان اینکه در حال حاضر به 53 معلول واجد شرایط در این رابطه ارایه خدمت شده، از توزیع سه هزار و 175 شهروند کارت با اعتبار یک ساله برای توانخواهان شدید و خیلی شدید خبر داد.
معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی قزوین در پایان هدف اصلی این بخش را تغییر زندگی معلولان برای استقلال بیشتر دانست و تاکید کرد: در این راستا خدمات حرفه ای، اجتماعی، آموزشی و توانبخشی مبتنی بر جامعه، شبانه روزی و تامین وسایل کمک توانبخشی را به این گروه از افراد جامعه ارایه می کند.
7388/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.