به گزارش ایرنا، حسین زکی زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سال گذشته 27 هزار میلیارد و 950 میلیون ریال تسهیلات توسط بانک های دولتی استان پرداخت شده بود.
این مسئول اقتصادی گفت: منابع بانک های دولتی استان در مهرماه امسال بالغ بر 131 هزار و 970 میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 23 درصد افزایش و مصارف آنها 11.6 دهم درصد رشد داشته است.
وی گفت: منابع بانک های خصوصی استان نیز 42 هزار میلیارد ریال بوده که نسبت به مهر سال گذشته چهار دهم درصد رشد داشته و مصارف آنها 12 درصد افزایش یافته است.
زکی زاده افزود: در مجموع 30 بانک خصوصی و دولتی استان در هفت ماهه امسال حدود 44 هزار و 900 میلیارد ریال تسهیلات در بخش های صنعت، مسکن، کشاورزی و صادرات پرداخت کرده اند.
این مسئول خاطر نشان کرد: 36 درصد این تسهیلات در بخش صنعت و معدن، 34 درصد در بخش خدمات، 12 درصد در بخش کشاورزی، هفت درصد در بخش مسکن، یک درصد در بخش صادرات، چهار درصد در بخش قرض الحسنه و 6 درصد در سایر موارد بوده است.
وی ادامه داد: 46 درصد این تسهیلات پرداختی بالای یک میلیارد ریال و مابقی تسهیلات خرد بوده است.
مدیر کل امور اقتصادی استانداری قزوین گفت: نسبت مصارف به منابع بانک های دولتی استان در هفت ماهه گذشته سال جاری 103 درصد و نسبت مطالبات معوق به مصارف آنها 9.9 دهم درصد بوده است.
وی گفت: در بانکهای خصوصی استان نیز نسبت مصارف به منابع حدود 34 درصد و نسبت مطالبات معوق آنها 7.6 دهم درصد بوده است.
زکی زاده گفت: در این مدت بالاترین منابع در بانک های دولتی استان متعلق به بانک های ملی و صادارت و در بانک های خصوصی مربوط به بانک های آینده، مهر اقتصاد و قوامین بوده است.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.