به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی عصر شنبه در دیدار با اعضای کانون معلولین توانا افزود: تفاوت اساسی کانون معلولان با سایر انجمن های حمایتی در آن است که برخی سمن ها تشکیل می شوند تا با استفاده از ابزارهای مختلف از معلولان حمایت کنند اما این کانون به دنبال تغییر نگرش جامعه معلول است.
وی اضافه کرد: جامعه امروز باید بپذیرد که همانند تفاوت در نگرش‌ های سیاسی، بین مردم عادی و معلولان نیز تفاوت وجود دارد و بر اساس همین تفاوت ‌ها، مطالبات شکل می‌گیرد.
به گفته زاهدی، تفاوت بین معلولان و افراد عادی جامعه هرگز دلیلی بر برتری اشخاص نیست و اتفاقا معلولان در سال های اخیر ثابت کرده اند که در حوزه فکری و جسمی بسیار توانمندتر هستند.
این مقام عالی استان تاکید کرد: ما معتقدیم آمار معلولان در جامعه بیش از 10 درصد است و خیلی از کسانی که معلولیت جسمی، شنوایی و ذهنی دارند، بنا به دلایل مختلف از عنوان شدن خود ممانعت می‌کنند.
استاندار قزوین با بیان اینکه همه مسئولان جامعه و قوای سه گانه باید به اهمیت وضعیت معلولان در جامعه توجه کرده و همواره نیز پیگیر امورات آنها باشند، تاکید کرد: اداره کل بهزیستی استان نیز موظف است که پیگیر آیین نامه های ابلاغی در خصوص به کارگیری معلولان در دستگاه ها باشد و در صورتی که این کار انجام نشده، نسبت به انجام آن اقدام کنند.
زاهدی تصریح کرد: در بخش آموزش های کسب و کار و اشتغال همه باید یاریگر جامعه معلول خود باشیم و در حوزه مشاغل صنفی، صنعتی و خانگی نیز به توانمندسازی آنان اقدام کنیم.
زاهدی اظهار داشت: کانون معلولان برای بودجه سال 98 جلساتی با نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی باید برگزار کند تا با ارایه مطالبات خود، نمایندگان نیز بتوانند آن را در کمیسیون اجتماعی مجلس پیگیری کنند.
استاندار قزوین در پایان یادآور شد: موفقیت جامعه ورزش معلول استان نیز بیانگر توانمندی آنان در این عرصه است و این مساله به حمایت های لازم احتیاج دارد.
23 هزار معلول در استان قزوین وجود دارد.
9925/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.