به گزارش روز شنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، مسعود حق لطفی در نشست هم اندیشی اقتصاد مسکن و بازآفرینی، اظهار داشت: دانشگاهیان و کارشناسان اقتصادی باید از نگاه اقتصاد کلان و سایر مسایل مرتبط مطالعه کنند که میزان افزایش قیمت مصالح و خدمات ساختمانی و سایر موارد وابسته به صنعت ساخت و ساز به چه دلیل اتفاق افتاده است.
وی ادامه داد: یکی از دغدغه های ما در حوزه مسکن آن است که بدانیم چه بسازیم، چقدر بسازیم، برای چه قشری بسازیم، کجا بسازیم و البته اینکه وضعیت موجود ما چیست.
این مسئول با اشاره به اینکه در استان حدود 45 هزار واحد مسکونی خالی وجود دارد، تصریح کرد: متاسفانه با توزیع جمعیت نامتعارفی روبرو هستیم تا جایی که 75 درصد از جمعیت یک میلیون و 300 هزار نفری استان در شعاع 15 کیلومتری مرکز آن زندگی می کنند.
حق لطفی با بیان اینکه در ماه آینده مطالعات تحلیل بازار مسکن در شهرهای استان توسط مشاور پایان یافته و گزارش آن ارایه خواهد شد، اضافه کرد: با توجه به آمار و وضعیت موجود دیگر چنین نیست که بدون برنامه و هدف، اقدامی در حوزه مسکن صورت گیرد.
به گفته وی، این موضوع هم مشخص است که صنعت مسکن از مهم ترین بخش های اقتصادی و اشتغالی کشور بوده و نباید دچار رکود شود.
دبیر شورای مسکن استان قزوین ادامه داد: سیاست های آمایشی و بررسی های انجام شده می گوید که در کجاها امکان بارگذاری جمعیتی وجود دارد تا جایی که در حال حاضر استقرار جمعیتی استان در حاشیه راه های ارتباطی صورت گرفته است.
این مسئول با اشاره به احداث واحدهای مسکن مهر این استان، به ویژه در ناحیه شهری مهرگان، گفت: احداث طرح هایی با این وسعت و حجم آن هم در زمان کوتاه جای تقدیر داشته و در این رابطه باید از مدیران و دست اندرکاران قبلی قدردانی شود اما مساله حایز اهمیت آن است که با احداث چنین واحدهایی چقدر توانسته ایم نیاز مسکن را به ویژه در اقشار نیازمند پوشش دهیم.
دبیر ستاد بازآفرینی استان یادآور شد: هم اکنون قرار است تعدادی واحد در بافت های ناکارآمد شهری و سکونتگاه های غیررسمی احداث شود که در این بخش به طور حتم باید کارشناسان و دانشگاه هیان به آن ورود پیدا کرده و مطالعات لازم را انجام دهند.
حق لطفی در پایان افزود: موضوع مسکن از ابتدا تا انتها به همه بخش های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مرتبط بوده و در انجام پروژه های کلان باید همه جوانب مورد بررسی و مطالعه قرار گیرد.
در این جلسه نمایندگانی از راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، شهرداری قزوین، دانشگاه رجا، انبوه سازان و مشاوران املاک نیز حضور داشته و پیشنهادات و نظرات خود را مطرح کردند.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.