به گزارش ایرنا، علی فرخزاد روز چهارشنبه در مانور ایمنی و زلزله که در دبستان دخترانه ابوطالب تقوی قزوین برگزار شد،افزود: در راستای اهمیت همین آموزش ها است که از 20 سال گذشته مانورهای مربوط به زلزله و ایمنی در مدارس کشور آغاز شده است.
معاون امور عمرانی استاندار قزوین اظهار داشت: در سال جاری این مانورها در یک هزار و 500 مدرسه استان قزوین برگزار شده است.
وی، هدف از برگزاری مانور زلزله و ایمنی در مدارس را، آمادگی هرچه بیشتر دانش‌آموزان در مقابل بحران‌ها به‌ویژه زلزله و کاهش خسارات عنوان کرد و افزود: مانور زلزله کمک می‌کند دانش آموزان در شرایط بحرانی بتوانند به ‌درستی تصمیم گرفته و عمل کنند.
سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری قزوین نیز در بیستمین مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس گفت: اولین امدادگران بعد از زلزله در مدرسه دانش آموزان هستند.
قدرت الله مهدیخانی در این مانور بر بازسازی و مقاوم سازی مدارس استان در جهت کاهش خسارت های حوادث تاکید کرد و گفت: با توجه به قرار گرفتن قزوین بر روی چندین گسل زلزله، 40 درصد از مدارس استان باید بازسازی یا مقاوم سازی شوند.
وی اظهار داشت: دانش آموزان اگر بتوانند پس از وقوع زلزله از آموزش هایی که به آن ها داده می شود به خوبی استفاده کنند می توانند در کاهش خسارات جانی بسیار مفید عمل کنند.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.