مریم بهروزی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان بارش های استان نسبت به دوره آماری بلند مدت (30 سال گذشته) نیز 57.6 میلی متر به ثبت رسیده است.
به گفته این مسئول هواشناسی، تفاوت میزان بارندگی های امسال استان با بلند مدت نیز 39درصد افزایش نشان می دهد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: از جمعه هفته گذشته با ورود سامانه بارشی که تا صبح روز گذشته در سطح استان فعال بود بیشترین بارش ها برای مناطق کوهین با 35.5 میلی متر، آوج با 31 میلی متر و قزوین نیز 28.9 میلی متر به ثبت رسیده است.
بهروزی خاطرنشان کرد: طی مدت یاد شده بارش برف تمامی ارتفاعات شمالی و جنوبی استان، به خصوص گردنه ها را نیز پوشاند و بیشترین میزان نیز مربوط به آوج با پنج سانتی متر بوده است.
کارشناس اداره کل هواشناسی قزوین ادامه داد: براساس پیش بینی های فصلی، به نظر می رسد میزان بارش های استان تا پایان آذرماه جاری کمی بیش از نرمال باشد.
وی تصریح کرد: براساس آخرین تصاویر ماهواره ای و اطلاعات مربوط به نقشه های پیش بینی، برای امروز و فردا وضعیت جوی استان قزوین پایدار خواهد بود.
این مسئول هواشناسی ادامه داد: در شبانه روز گذشته آوج با یک درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین و رازمیان در بخش رودبار الموت غربی با 17 درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین مناطق استان بودند.
به گفته وی، دمای شهر قزوین نیز طی مدت یاد شده 1 تا 13 درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بوده است.
وضعیت جوی استان قزوین را 10 ایستگاه سینوپتیک اصلی و تکمیلی، پنج ایستگاه اقلیم شناسی، 33 ایستگاه باران سنجی مکانیکی، 9 ایستگاه باران سنجی اتوماتیک هشدار سیل و سه ایستگاه خودکار جاده ای ثبت و گزارش می کنند.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.