به گزارش ایرنا، علی باقر زاده روز سه شنبه در یادواره شهدای نهضت سواد آموزی قزوین افزود: در طول تاریخ سه موضوع فقر، جهل و جنگ انسان ها را مورد ازار قرار داده که هریک منشاء آن دیگری است به طوری که به عنوان مثال فقر می تواند موجب باز ماندن از تحصیل و علم شود.
وی با بیان اینکه محصول اولیه جنگ هم، نابودی زیرساخت ها از جمله مراکز آموزشی است، اضافه کرد: گرچه هر سه عامل خسارت های زیادی برای انسان دارند اما خسارت جنگ بسیار بیش از بقیه است.
باقرزاده با اشاره به شهادت هزاران تن در هشت سال دفاع مقدس گفت: با شهادت همین رزمندگان و ایثارگران بود که ایران اسلامی در پایان این هشت سال حتی یک وجب از خاک خود را از دست نداد به گونه ای که در 200 سال اخیر این تنها جنگی بود که ایران قطعه ای از خاک خود را به دشمن نداد.
باقرزاده گفت: در این برهه از زمان معلمان و نویسندگان ما باید حساس تر باشند و به این موضوع و انتقال چنین فرهنگ نابی که ترکیبی از اسلامیت و ایرانیت ما است بیش از پیش توجه کنند تا نسل جدید ما نیز با آن آشنا شوند.
وی افزود: این فرهنگ غنی و درخشان ما را در دنیا متمایز کرده و معلمان باید در جهت تقویت این فرهنگ بالنده تلاش کنند.
رییس سازمان نضت سواد آموزی افزود: یکی از برنامه های ما در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، برگزاری یادواره شهدای سواد آموزی است و بنا داریم این یادواره در همه استان های کشور برگزار شود.
در بخشی از این مراسم از یادمان 57 شهید فرهنگی قزوین رونمایی شد.
استان قزوین دارای سه شهید سواد آموزی به نام های عباس خجسته دوز، داود شالی و سید محمد میرکمالی است.
سازمان نهضت سواد آموزی در سطح کشور 177 شهید تقدیم انقلاب و نظام جمهوری اسلامی کرده است.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.