سیده حمیده زرآبادی روز پنجشنبه و در حاشیه مراسم بهره برداری آزمایشی از قطار قزوین - رشت که با حضور محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، به خبرنگار ایرنا گفت: خوشبختانه پس از 12 سال امروز شاهد بهره برداری آزمایشی از خط آهن قزوین - رشت هستیم که این مساله می تواند در رونق اقتصادی، کشاورزی و گردشگری منطقه تاثیرگذار باشد.
وی ادامه داد: با توجه به نزدیکی قزوین به پایتخت و نیز مناطق مختلف استان گیلان و نیز آمار بالای سفرهای سالانه به آن، احداث پروژه خط آهن می تواند چالشی را که مدیران دستگاه های ذیربط در زمینه ترافیک، تلفات جاده ای، افزایش سوخت و آلایندگی های زیست محیطی با آن به نوعی درگیرند را پاسخگو باشد.
این نماینده مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کیفیت قطارهای مسافربری، اظهار داشت: متاسفانه به نظر می رسد ناوگان ریلی کشور در حوزه مسافری نیازمند به بازسازی اساسی است چرا که حدمات ارایه شده در آن و نیز نوع قطارها تا حدود زیادی زیبنبده شهروندان ما نیست.
به گفته وی، با بازسازی و نوسازی ناوگان ریلی کشور در بخش مسافر می توان علاوه بر ارایه مطلوب خدمات شاهد کاهش زمان سفر و ایمنی بیشتر در این بخش بود.
محمدباقر نوبخت در حاشیه سفر امروز خود به قزوین، در توقف کوتاه خود ضمن مصاحبه با خبرنگاران، جهت راه اندازی آزمایشی خط آهن قزوین - رشت، با قطار عازم استان گیلان شد.
پروژه اجرایی خط آهن قزوین - رشت از سال 85 به طول 164 کیلومتر آغاز و تاکنون نیز بالغ بر 18 هزار میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.