علی خدایی روز پنجشنبه و در حاشیه مراسم بهره برداری آزمایشی از قطار قزوین - رشت که با حضور محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: خوشبختانه امروز شاهد راه اندازی آزمایشی یکی از پازل های خط آهن سراسری جنوب به شمال کشور هستیم.
وی ادامه داد: به طور حتم با بهره برداری از خط آهن رشت - انزلی و انزلی - آستارا، کریدور خط آهن سراسری جنوب به شمال کشور در آینده نه چندان دور کامل خواهد شد.
خدایی در ادامه به روند اجرای عملیات 2 خطه شدن خط آهن قزوین - زنجان و قزوین - تهران اشاره کرد و گفت: این پروژه با 60 درصد پیشرفت فیزیکی در حوزه زنجان و بیش از 70 درصد در حوزه استانی قزوین و تهران همراه بوده و پیمانکاران آن نیز در حال خرید قطعات روسازی آن هستند.
به گفته این مقام مسئول، امیدواریم دولت با تزریق منابع مالی لازم بتواند روند اجرا، اتمام و بهره برداری از طرح های یاد شده در آینده نزدیک را فراهم آورد.
خدایی اضافه کرد: با 2 خطه شدن مسیرهای ریلی یاد شده در استان های قزوین و زنجان، سرعت قطارهای مسافری در آن به 200 کیلومتر در ساعت افزایش می یابد و با بهره برداری از آن علاوه بر کاهش ترافیک خطی، تلاقی مسافران و رسیدن به مقصد شاهد افزایش ظرفیت سفرهای ریلی نیز خواهیم بود.
وی در ادامه با اشاره به واگذاری قطارهای مسافربری به بخش خصوصی از سوی راه آهن جمهوری اسلامی، افزود: شرکت های یاد شده با نظارت راه آهن به طور حتم با ارایه تسهیلات لازم و تهیه واگن های مناسب سعی در خدمات دهی مطلوب به مسافران ریلی را دارند.
محمدباقر نوبخت در حاشیه سفر امروز خود به قزوین، در توقف کوتاه خود ضمن مصاحبه با خبرنگاران، جهت راه اندازی آزمایشی خط آهن قزوین - رشت، با قطار عازم استان گیلان شد.
پروژه اجرایی خط آهن قزوین - رشت از سال 85 به طول 164 کیلومتر آغاز و تاکنون نیز بالغ بر 18 هزار میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.