به گزارش ایرنا، علی فرخزاد روز چهارشنبه در جلسه رسیدگی به مشکلات شهر تاکستان که در سالن شورای اسلامی این شهر برگزار شد، وجود برخی اختلاف نظرها در بین اعضای شورا را امری بدیهی دانست و اظهار داشت: در تمامی دوره های گذشته این شورا اختلاف سلیقه و نظر در بین اعضای آن وجود داشته و جزو لاینفک پارلمان شهری است اما باید توجه داشت که خدای ناکرده این اختلافات باعث عدم خدمت رسانی به شهروندان و شهر نشود.
وی در ادامه به حوزه بازآفرینی شهر تاکستان اشاره کرد و یادآور شد: اعتبارات مناسبی در این بخش مشخص شده که با توجه به مشکلات موجود، این شهر مستحق اجرای طرح یاد شده هست و اطمینان می دهیم اعتبار بیشتری نسبت به سایر شهرهای استان برای آن در نظر بگیریم.
فرخزاد با بیان اینکه استان تنها به شهر قزوین محدود نمی شود و باید تمام شهرهای آن به صورت متوازن توسعه یابند و سیاست مدیریت استان نیز بر همین اصل و اساس بنا شده، افزود: نگاه ما به شهرها، به ویژه تاکستان به عنوان دومین شهر استان متفاوت بوده و تلاش می کنیم تا براساس نیازهای مطرح شده از سوی مسئولان شهرستان و اعضای شورای اسلامی شهر منابع مالی مناسبی را فراهم کنیم.
این مسئول اضافه کرد: در راستای واگذاری زمین جهاد کشاورزی تاکستان به شهرداری جهت احداث پارک بانوان نیز نشست های متعددی را برگزار کرده و این امید را به شهروندان تاکستانی می دهیم که به زودی با رفع موانع موجود زمین مورد نظر جهت ایجاد پارک مناسب برای بانوان در اختیار شهرداری قرار بگیرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین در پایان توجه به نشاط اجتماعی را مهم و ضروری برشمرد و تاکید کرد: شورای شهر و شهرداری نباید کارهای خود را تنها معطوف به عملیات عمرانی کنند زیرا امروز نشاط اجتماعی از ضرورت های مهم شمرده می شود و توجه به آن از سوی مدیران شهری و شوراها نیز باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

**اتحاد، همدلی و رفع اختلاف تنها راه موفقیت در مدیریت امور شهری است
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قزوین نیز در این نشست اتحاد، همدلی و رفع اختلافات را تنها راه موفقیت مدیریت شهری دانست و گفت: در حوزه مدیریت شهری باید تفاهم داشت و اگر بخواهیم مشکلات شهر برطرف شود ابتدا باید فارغ از مسایل سیاسی به دنبال راهکار و حل مشکل بود و از تمامی ظرفیت های موجود برای توسعه و پیشرفت نیز استفاده به عمل آورد.
ایرج زاهدپور ادامه داد: متاسفانه مشکلات اقتصادی دولت باعث کاهش اعتبارات شده و از این رو اعضای شوراهای شهری باید به دنبال ایجاد درآمدهای پایدار بوده تا مسایل اقتصادی خود را مرتفع کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به اعتبارات ارزش افزوده اشاره و یادآور شد: سال گذشته 125 میلیارد ریال از این محل به شهرداری تاکستان پرداخت شد که این میزان در 8 ماهه سال جاری نیز حدود 110 میلیارد ریال بوده و تلاش می کنیم تا پایان سال به 160 میلیارد ریال برسد.
زاهدپور در پایان یادآور شد: مجموعه مدیران دفتر شهری استانداری با تمام توان در خدمت شوراها و شهرداران استان، به ویژه شهر تاکستان بوده تا با همفکری و همکاری یکدیگر ضمن برطرف ساختن مشکلات شاهد توسعه و پیشرفت روز افزون شهرهای استان باشیم.

**تاکستان نیازمند توسعه زیرساخت های خود است
رییس شورای اسلامی شهر تاکستان اجرای کارهای زیربنایی را از اهداف مهم شورای پنجم دانست و اظهار داشت: نبودن زیرساخت های لازم و مناسب شهری علی رغم وجود ظرفیت های بالا دردآور بوده و بر همین اساس تحقق این خواسته و تغییر در سیمای شهری از سیاست های مهم شورا قرار گرفته است.
صیاد رحمانی ادامه داد: متاسفانه سرانه درآمدی شهر تاکستان در مقابسه با سایر شهرها بسیار پایین بوده و همین امر باعث کندی اجرای طرح های عمرانی شده و امیدواریم با مساعدت مسئولان استان، نگاه ویژه تری به این منطقه صورت پذیرد.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.