مسعود بابایی روز چهارشنبه در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا، بیشتر مشکلات کارگری را در حوزه قانون کار برشمرد و تصریح کرد: خلاء های قانونی باعث شده تا همواره دامنه اختلافات میان کارگر و کارفرما روز به روز افزایش یابد.
وی اضافه کرد: با وجود موافقت های ضمنی مبنی بر اصلاح قانون کار، طی چند دهه گذشته بارها طرح و لایحه مرتبط با این موضوع مطرح شده اما نتیجه ای حاصل نشده است.
بابایی تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که در حوزه روابط کار با آن روبرو هستیم، سوء استفاده کارفرمایان و کارگران از یکدیگر در قالب برخی خلاء های قانونی است که با رفع آن در فرآیند اصلاح قانون کار، بخش اعظمی از مشکلات برطرف می شود.
این مسئول با اشاره به اینکه در اصلاح قانون کار می توان از بومی سازی مدل دستمزد و صنعت در استان ها استفاده کرد، گفت: این رویکرد به مقاوم سازی و تطبیق پذیری قانون کار منجر می‌شود اما باید در این رابطه کارشناسی های لازم صورت پذیرد.
به گفته بابایی، با راه اندازی سامانه جامع روابط کار به طور حتم بخش اعظمی از مشکلات قراردادهای کاری، حق بیمه، دستمزدهای معوقه و غیره برطرف می شود و هم اینک نیز این سامانه در مرحله تکمیل نهایی خود قرار دارد.
قانون کار در آبان ماه سال 69، با 203 ماده قانونی به علت اختلافات مستمر میان مجلس و شورای نگهبان، توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد تصویب قرار گرفت.
9925/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.