به گزارش عصر چهارشنبه ایرنا و به نقل از دفتر امام جمعه قزوین، آیت الله عبدالکریم عابدینی در دیدار با اعضای انجمن حمایت از بیماران کلیوی تاکید کرد: در دین مبین اسلام حمایت از کسی که از مسلمانان استمداد می‌طلبد، بسیار سفارش شده است.
وی ادامه داد: رسول گرامی اسلام (ص) می‌فرمایند 'اگر کسی اهتمام و جدیت برای گره‌ گشایی مشکلات مسلمانان نداشته باشد، مسلمان محسوب نمی‌شود' از این رو همه ‌باید تلاش کنیم تا گره از کار یکدیگر باز کنیم.
امام جمعه قزوین ادامه داد: آن حضرت همچنین می فرمایند 'مسلمان کسی است که اگر فریاد مظلومی را با هر دین و مذهبی بشنود، دست او را می‌گیرد و به فریادش می‌رسد و اگر او را یاری نکند مسلمان نیست'.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین در بخش دیگری از سخنان خود، آگاهی بخشی جامعه را در پیشگیری بیماری ‌ها ضروری دانست و خاطرنشان کرد: باید با فرهنگ‌ سازی اجازه ندهیم الگوهای غذایی سالم و سنتی ما با الگوهای غذایی غلط که متعلق به فرهنگ ما نیست، جایگزین شود.
به گفته وی، متاسفانه تلاش‌ های بسیاری صورت گرفته تا مردم ما الگوی تغذیه سنتی و سالم خود را کنار بگذارند و الگوی مصرف اشتباه را انتخاب کنند چرا که با اینکار می‌توانند به سلامت جامعه ما آسیب وارد کنند.
آیت‌الله عابدینی اضافه کرد: راه مقابله با الگوی اشتباه تغذیه، فرهنگ‌ سازی است و ‌باید این کار از دوران کودکی انجام شود و حتی می‌توانیم در کتاب های درسی الگوی درست مصرف را به فرزندان خود آموزش دهیم.
امام جمعه قزوین آگاهی ‌بخشی به جامعه نسبت به مشکلات بیماران کلیوی را بسیار مهم دانست و اظهار داشت: اگر مردم نسبت به مشکل بیماران کلیوی آگاهی داشته باشند، به طور جدی پای کار آمده و به این مساله توجه ویژه خواهند کرد.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین اضافه کرد: دین ما توجه ویژه‌ای به موضوع سلامت و بهداشت دارد و اگر امروز نیز مانند دوران پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) به موضوع بهداشت توجه کنیم بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.