به گزارش روز چهارشنبه ایرنا و به نقل از دفتر امام جمعه قزوین، آیت الله عبدالکریم عابدینی در مراسم تلبس طلاب حوزه‌ های علمیه قزوین که در شبستان امیرالمومنین (ع) مسجدالنبی (ص) برگزار شد، ضمن تبریک ولادت پیامبر (ص) و امام صادق (ع)، اظهار کرد: امام صادق (ع) وقتی در زمان خود شرایط را مساعد دیدند مدرسه‌ای تاسیس می‌کنند و هزاران طالب علم در آن آموزش می‌بینند و در حقیقت ایشان بنیانگذار حوزه‌های علمیه هستند.
وی با بیان اینکه بسیاری از کسانی که در مدرسه امام صادق (ع) مشغول فراگیری علوم می‌شوند، دانشمندان بزرگ دوران خود بودند، تاکید کرد: در میان این دانشمندان، راویان احادیث اهل بیت (ع) و مفسران متون دینی نیز حضور داشته و به میزانی از بلوغ و کمال نیز رسیده بودند که می ‌توانستند سئوالات اساسی دینی را از حضرت بپرسند و امروز پاسخ‌ آن سئوالات بسیار راهگشا است.
امام جمعه قزوین در ادامه تلبس 29 نفر از طلاب قزوینی را تبریک گفت و افزود: طلاب در مسیر مکتب دانش و علم، انسانیت و شجاعت قرار گرفته‌اند و این افتخار بزرگ را به آنان و خانواده هایشان تبریک می گویم.
نماینده ولی فقیه در استان در ادامه ضمن تبریک به مناسبت هفته بسیج، گفت: فرهنگ، اندیشه و چشم ‌انداز بسیج از مکتب انبیاء (ع) و قرآن کریم برخاسته است و اگر در مسیر آرمان ‌های دین و قرآن قرار بگیریم بسیجیان واقعی خواهیم بود.
وی با اشاره به مبارزات انبیاء (ع) در ریشه کن کردن کفر و شرک، یادآور شد: در حالی که در دوران حضرت ابراهیم (ع) مردم بت‌ ها، ماه و خورشید را پرستش می‌کردند آن حضرت بر خلاف مسیر غلط مردم با خدای یگانه هماهنگ شد.
آیت‌الله عابدینی اضافه کرد: حضرت ابراهیم (ع) با شجاعت و دلیری در مقابل بت پرستی مردم ایستاد و مسیر درست الهی را به آنها نشان داد و این در حالی بود که این مسیر با خوف و خطر بسیاری همراه بود و این همان روح، اندیشه و فرهنگی است که بسیج را تشکیل داده است.
رییس شورای حوزه علمیه استان قزوین یادآور شد: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی نیز با تکیه بر سابقه مبارزاتی انبیاء (ع) در مقابل رژیم استبدادی شاهنشاهی که ایران را به خفت، خواری و ذلت کشانده بود، ایستاد و فریاد برآورد و فرمود 'ای شاه من تو را نصیحت می‌کنم' و بخاطر اینکه شاه لیاقت نصیحت‌ پذیری نداشت، فرمود 'ای شاه من تو را از این مملکت بیرون می‌کنم' و اینها همان روح بسیجی است.
وی افزود: اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز فرمودند 'اگر اسرائیل غلطی بکند تل ‌آویو و حیفا را با خاک یکسان می‌کنیم' و امام (ره) فرمودند 'ما آمریکا را زیر پا له می‌کنیم و انقلاب را به همه جهان صادر می‌کنیم' همان روح بسیجی است که باید الگوی همه ما قرار گیرد.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: خداوند می‌گوید 'اراده ما بر این استوار است تا دین اسلام جهانی شود و همه عالم با این دین زندگی کنند' و قطعا این رسالت مقدس محقق خواهد شد و این در حالی است که مستکبران اراده کرده‌اند اراده الهی محقق نشود اما هیچگاه به آرزوهای خود نخواهند رسید.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.