به گزارش ایرنا، کمال اکبری روز چهارشنبه در پنجمین همایش سالانه سازمان ‌های مردم نهاد استان قزوین که در استانداری برگزار شد، تاکید کرد: فعالیت و نتایج عملکرد سمن ‌ها باید در جامعه دیده شود و این سازمان‌ ها به عنوان پویشگران اجتماعی نیز باید در بین مردم ظاهر شوند.
این مسئول امور اجتماعی اضافه کرد: سیاست دولت در قبال سازمان‌ های مردم نهاد این است که زمان اخذ مجوز و تمدید پروانه فعالیت به کمتر از یک ماه و زمان اخذ مجوز پروانه تاسیس نیز به کمتر از سه ماه کاهش یابد.
اکبری در ادامه یکی از موضوعات مورد انتقاد سمن ‌ها را فرآیند طولانی دریافت استعلام از نهادهای ذیربط دانست و یادآور شد: بارها تاکید کرده ایم اگر نتیجه این استعلام ها بیش از یک ماه به تاخیر افتاد به منزله نظریه مثبت تلقی شوند.
این مسئول به مشکل برخی از سازمان های مردم نهاد در حوزه مالیات و دارایی اشاره کرد و افزود: معتقدیم 90 درصد از مشکلات موجود در قالب کارگروه های آموزشی مرتفع می شوند و در این زمینه نیز سازمان امور مالیاتی کشور هم قول مساعدت و همکاری داده است.
معاون مشارکت ‌های اجتماعی سازمان امور اجتماعی وزارت کشور در بخش دیگری از سخنان خود راه اندازی خانه سمن ها در قزوین را یکی از مطالبات جدی فعالان مدنی این استان برشمرد و گفت: این موضوع در انتظار تایید نهایی دولت است که به محض انجام آن شاهد راه اندازی خانه سمن ها در تمامی استان های کشور خواهیم بود.
وی با اشاره به ضرورت فعالیت سازمان های مردم نهاد جوان، افزود: براساس تفاهم نامه منعقد شده با وزارت ورزش و جوانان، تصمیم داریم سازمان های مردم نهاد جوان بدون تشریفات و با دریافت اعتبارنامه، فعالیت آماتوری داشته و پس از گرفتن شاخصه های لازم و تجارب کافی به ثبت حقوقی اقدام کنند.
این مسئول، برگزاری انتخابات سمن ها به منظور حضور افرادی که بتوانند در راستای تامین حقوق شهروندی گام بردارند را یکی دیگر از اقدامات وزارت کشور دانست و گفت: یک جامعه برای رسیدن به توسعه پایدار، نیازمند مشارکت اجتماعی است که این مهم از طریق تشکیل سازمان های مردم نهاد صورت می گیرد و سمن ها باید برای تقویت تشکیلات خود به حقوق خودشان آگاه باشند.
9925/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.