به گزارش روز چهارشنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، علی فرخزاد در نخستین نشست تخصصی و آموزشی شوراهای استان قزوین، افزود: فردی که جایگاه شورایی را درک نکرده باشد نمی تواند سختی کار اعضای شورا و انتظارات موجود را درک کند.
وی ادامه داد: افرادی که رای داده یا نداده باشند انتظارات متعدد و مختلفی از اعضای شورای شهر دارند که بسیاری از آنها در حیطه اختیارات شوراها نیست اما امیدواریم با لایجه ای که قرار است به مجلس شورای اسلامی برود شاهد افزایش حوزه اختیارات این نهاد باشیم.
فرخزاد ضمن مهم برشمردن برگزاری دوره های آموزشی، تاکید کرد: چنین کلاس هایی باید حداقل هر 6 ماه یک مرتبه در شهرهای مختلف استان برگزار شود تا اعضای شوراها بتوانند با بهره مندی از آن تاثیرات مثبتی در مصوبات و تصمیمات مدیریت شهری داشته باشند.
وی با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت و اعتبارات تخصیص داده شده از سوی دولت، خاطر نشان کرد: دولت امکانات خوبی برای استان ها در نظر گرفته و تخصیص آن برای همه نقاط سقف خاصی ندارد و هر استانی که زودتر درخواست کند می تواند سهم بیشتری را به خود اختصاص دهد.
این مسئول عمرانی ادامه داد: به طور مثال دولت امسال حدود 10 هزار میلیارد ریال برای اوراق تسویه در نظر گرفت و قزوین به عنوان دومین استان پس از اصفهان توانست 530 میلیارد ریال آن را به خود اختصاص دهد.
به گفته وی، همچنین در حوزه بازآفرینی شهری در وزارت راه و شهرسازی نیز حدود 800 میلیارد ریال به استان تخصیص داده شد که 380 میلیارد ریال آن نقدی و مابقی نیز به صورت تسهیلات برای بافت های ناکارآمد در نظر گرفته شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین اظهار داشت: همچنین دوره هایی برای مدیران مالی شهرداری ها گذاشته شده تا با اشراف و تسلط کافی بتوانند به خوبی از این اعتبارات برای مناطق خود استفاده کنند.
فرخزاد در پایان به توزیع ارزش افزوده اشاره کرد و گفت: در نظر گرفتن معیار نفوس و جمعیت برای توزیع این اعتبار براساس برنامه ششم توسعه باعث کاهش چشمگیر آن برای شهرهای کوچک شده و معضلاتی نیز برای تامین هزینه آنها به وجود آورده که امیدواریم با طرح لایحه 2 فوریتی در مجلس به این موضوع رسیدگی شود.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.