به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین نورالله قدرتی شامگاه سه شنبه در جلسه آموزش همگانی حقوق که در شهرستان آبیک برگزار شد افزود: ایمان و اخلاق در کنار قوانین و مقررات 2 بال رشد و تعالی جامعه هستند که اگر در کنار هم مورد توجه قرار گیرند رشد و ارتقای جامعه را به دنبال خواهند داشت.
قدرتی اضافه کرد: امروزه یکی از دلایل تشکیل 260 هزار پرونده و چهار هزار زندانی در استان ناآگاهی مردم از قوانین است که اگر آموزش حقوق و قوانین به مردم در دستور کار قرار گیرد قطعا نقش موثری در کاهش این پرونده ها خواهد داشت.
این مسئول ادامه داد: ا گر در کنار آموزش حقوق برای تعمیق باورها و اعتقادات دینی تلاش شود می توانیم بخشی از ناهنجاری ها و جرایم را در جامعه کاهش دهیم.
رییس کل دادگستری استان قزوین افزود: آشنایی مردم با حقوق در کنار تعمیق باورهای دینی و اسلامی موجب می شود آرامش به جامعه بازگشته و اعتماد و اطمینان در روابط اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی میان شهروندان جامعه تقویت شود.
قدرتی اضافه کرد: امروزه در کشورهای به ظاهر امن از جمله آمریکا به دلیل دوری از اخلاق و معنویت اگر یک ساعت برق قطع شود تمام مغازه ها غارت می شود و بسیاری از بانوان مورد حمله قرار می گیرند ولی در جوامع اخلاق مدار چنین پدیده های مشاهده نمی شود.
این مسئول قضایی یادآور شد: ما با هدف آشناسازی مردم با حقوق و قوانین هر هفته در یک شهر استان حضور یافته و کلیاتی حقوقی را مطرح می کنیم ولی خود مردم باید آستین ها را بالا زده و برای آشنایی با حقوق و مقررات در زمینه های ازدواج، طلاق، مهریه و... تلاش نمایند.
وی گفت: همه مکلف هستیم دست به دست هم داده و برای افزایش آگاهی های حقوقی مردم تلاش کرده و گام های بلندی را برای کاهش میزان پرونده های قضایی و مراجعات به دستگاه قضا برداریم.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.