به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری، نصرت الله علیرضایی روز سه شنبه در جلسه شورای مرکزی روابط عمومی های استان که در استانداری برگزار شد افزود: امیدواریم در دوره جدید فعالیت شورای مرکزی روابط عمومی های استان بیش از گذشته بتوانیم از ظرفیت این شورا برای بهبود تعامل دستگاه ها با افکار عمومی و رسانه ها استفاده کنیم.
علیرضایی افزود: ضعف ها و کاستی هایی در حوزه ارتباط روابط عمومی ها و رسانه ها وجود دارد که باید در جلسات مشترک با نهادهای مرتبط مانند خانه مطبوعات و نمایندگان رسانه ها به آنها پرداخت و برای آسیب شناسی و بهبود مناسبات و تعاملات اقدام کرد.
دبیر شورای مرکزی روابط عمومی های استان افزود: نسبت و رابطه روابط عمومی ها و رسانه ها نباید براساس تقابل و مجادله تعریف شود بلکه باید فضایی ایجاد کرد که رسانه ها و خبرنگاران فعال از غیرفعال به راحتی قابل تشخیص و شناسایی باشند.
علیرضایی افزود:در دوره جدید فعالیت شورای مرکزی روابط عمومی ها شاخص های سنجش و ارزیابی رسانه ها به شیوه علمی و تخصصی تدوین شده و براساس آنها از رسانه ها و خبرنگاران فعال تجلیل و تقدیر به عمل خواهد آمد.
علیرضایی گفت:روابط عمومی های استان باید بتوانند بر اساس رسالت و ماهیتی که دارند فعالانه تر،خلاق تر و با اثرگذاری بیشتری نسبت به گذشته ظهور و بروز داشته باشند.
مدیرکل روابط عمومی استانداری قزوین بیان داشت:یکی از نقاط ضعف دستگاه ها در عرصه اطلاع رسانی،ارتباط ضعیف مدیران با رسانه هاست که در این خصوص مدیران باید رفتار و مشی استاندار را در تعامل با رسانه ها سرلوحه و الگوی خود قرار دهند.
وی گفت: وقتی استاندار شخصا در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی پاسخگوی سوالات و ابهامات خبرنگاران و اصحاب رسانه است،حجت بر مدیران تمام می شود و باید با تاسی از این رفتار،شکل و روش تعامل و ارتباط خود را با رسانه ها تغییر داده و تقویت کنند.
این مقام مسئول در رابطه با هفته پژوهش و فناوری استان گفت:غرفه های دستگاه ها در نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری باید فراتر از کارهای معمولی و تکراری مثل ارایه بروشور و مستندات مکتوب انجام دهند.
وی افزود:برگزاری کارگاه های آموزشی با محتوای مناسب برای عموم مردم و مشتریان سازمان ها یکی از اقداماتی است که می تواند توسط دستگاه ها در این غرفه ها انجام شود.
رییس شورای مرکزی روابط عمومی های استان گفت: انتظار می رود در برنامه های هفته پژوهش از سوی مدیران به مسایل و مشکلات استان در حوزه های مختلف پرداخته شود.
علیرضایی با اشاره به 40 سالگی انقلاب اسلامی بیان داشت: باید عملکرد 40 ساله انقلاب اسلامی در استان قزوین به شکل کاملا تخصصی و بدیع تدوین و تهیه شود و دستگاه های اجرایی باید در مهلت معین گزارش های خود را در این رابطه ارایه کنند.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.