به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی قزوین، علیرضا وارثی روز دوشنبه افزود: از بین این کودکان 909 نفر مشکوک به اختلالات بینایی بوده اند.
وی با بیان اینکه 69 هزار کودک متولد نیمه دوم 91 تا پایان اسفندماه 94 در طول اجرا این طرح مورد غربالگری و سنجش قرار خواهند گرفت،اضافه کرد: تلاش می شود حداقل 80 درصد از گروه هدف پوشش داده شوند که با توجه به میزان کم مراجعه کنندگان لازم است تا در زمینه آگاه سازی خانواده‌ها بیشتر فعالیت کرد.
وارثی ادامه داد: این طرح در سه سطح اجرا می‌شود که کودکان در سطح اول از طریق چارت E یا دستگاه غربالگر بینایی معاینه می‌شوند و در صورت همکاری نکردن یا مشکوک بودن، کودک به سطح دوم بینایی سنجی ارجاع داده می‌شود.
وی همچنین گفت: کودک پس از معاینه در صورت لزوم برای معاینات تخصصی‌تر به سطح سوم یعنی پزشک معرفی می‌شود.
مدیرکل بهزیستی قزوین، هزینه مرحله اول غربالگری را 20 هزار ریال و مرحله دوم را 30 هزار ریال عنوان کرد و افزود: در این طرح اگر کودکی در صورت نیاز به کمک هزینه عینک و جراحی چشم داشته باشد مورد حمایت بهزیستی قرار می‌گیرد.
وی افزود: حدود 100 پایگاه بینایی سنجی در استان قزوین برای غربالگری تا پایان آذر فعال است و 150 مربی سنجشگر، 20 بینایی سنج و یک پزشک متخصص نیز با اجرای طرح، همکاری دارند.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.