مرتضی موسی خانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این ربات قابلیت ورود مستقیم به آتش بدون همکاری انسان در محیط را دارا می باشد که با نزدیک شدن به آتش و برسی درست موقعیت به راحتی می تواند آن را خاموش و مهار کند.
وی خاطر نشان کرد: ربات آتش نشان یکی از ربات های فوق پیشرفته دانشگاه آزاد اسلامی قزوین است که با توجه به ضریب ایمنی بالا و قابلیت های مختلف در اطفای آتش در عملیات های آتش نشانی؛ بعد از تولید انبوه به خدمت گرفته شده و از بروز مشکلات برای آتش نشانان کاسته خواهد شد.
موسی خانی گفت: دانشگاه آزاد قزوین یکی از قطب های دانش رباتیک در ایران به شمار می آید که با توجه به قابلیت ها و ظرفیت موجود و با همکاری بیش از پیش مسئولان می تواند در سطح جهانی بدرخشد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین خاطر نشان کرد: در سال جاری میلادی 9 مقام قهرمانی دستاورد رقابت های رباتیک جهانی برای کشور ایران بوده است که می توان این رتبه ها را به چندین برابر افزایش داد.
وی افزود: اگر صنعت ایران به فناوری رباتیک مجهز نشود با توجه به تحریم های روز افزون کشور های خارجی در آینده ای نچندان دور با صنعتی بسیار فرسوده و فلج روبرو خواهیم بود ولی می توان با تمهیدات به موقع از فلج شدن صنعت در آینده جلوگیری کرده و کشور خود را با مکانیزه کردن و جهش ربات های هوشمند از هر لحاظ بیمه کرده و ازرشد صنعتی برخوردار شویم.
6104/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.