به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه قزوین، حجت الاسلام مصطفی مجیدی روز یکشنبه افزود: این طرح و سند بزودی توسط دانشگاه اراک تهیه خواهد شد و پس از به عنوان چشم اندازی برای بقاع متبرک استان مطرح خواهد بود.
وی با بیان اینکه طرح‌های سرمایه گذاری وقفی فعال می‌شود، از ساخت مشارکتی 250واحد مسکونی، 120واحد تجاری در محمدیه و 8واحد تجاری در قزوین خبر داد و افزود: درمانگاه خیریه بیدستان با 21میلیارد ریال، 8واحد مسکونی و دو واحد تجاری در موقوفه آقاامینی در حال اجراست.
به گفته این مسئول همچنین یک طرح بزرگ اقتصادی هم در شهر قزوین در حال شکل گیری است که تحول بزرگی در احیای موقوفات و خدمات اجتماعی در استان رقم خواهد خورد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه قزوین، ارزش موقوفات استان را بالغ بر 190هزار میلیارد ریال دانست که با احتساب یک درصد سود باید سالانه 1900میلیارد ریال درآمد داشته باشد که این میزان سال گذشته حدود 70 میلیارد ریال بوده است و باید برای افزایش آن برنامه ریزی کرد.
حجت الاسلام مجیدی میزان تملک دارایی این اداره کل را در سال گذشته 2 میلیارد و 650میلیون تومان بیان کرد که در میان بقاع متبرکه، مساجد و امکان مذهبی توزیع شد.
او پیش بینی کرد امسال دو میلیارد و 800میلیون تومان در این عرصه جذب شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همچنین گفت: مساحت اراضی کشاورزی وقفی 52هزار و 600هکتار، معادل 11درصد اراضی کشاورزی استان است.
حجت الاسلام مجیدی همچنین از صدور 270سند برای رقبات استان در هفت ماهه گذشته خبر داد و افزود: در حال حاضر 900رقبه سند ندارد که تلاش می‌کنیم تا اسناد همه رقبات تا یک سال آینده دریافت شود.
در استان قزوین 2هزار و 637موقوفه متصرفی و غیر متصرفی و 25هزار و 854مورد رقبه وجود دارد.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.