به گزارش ایرنا، خیرالله رحمانی روز دوشنبه در دومین روز از کنگره سه هزار شهید استان قزوین افزود: اگر دیروز مبارزان و مجاهدان انقلاب اسلامی با مشت‌های گره کرده خود پایه های طاغوت را به لرزه در آوردند، امروز نیز 36 هزار دانش آموز با تقدیم خون خود به همه آموختند که باید برای به دست آوردن حقوق از دست رفته با مزدوران وارد جنگ شد.
وی با اشاره به کنگره سه هزار شهید استان قزوین افزود: این کنگره درسی برای دانش آموزان جهان است که باید عزت را به زندگی ذلت بار ترجیح دهند و در مقابل ظلم ابرقدرت‌ها سر تعظیم فرود نیاورند.
رحمانی گفت:دانش آموزان اگر دیروز با ایثارگری خود از ارزش‌های دینی و تمامیت ارضی دفاع کردند امروز باید با ترویج شهادت و تقویت فرهنگ ایثار در عرصه های علمی، فرهنگی و سیاسی منافع ملی را حفظ کنند.
این مسئول ادامه داد: آموزش و پرورش قزوین در این کنگره با جمع آوری آثار 276 هزار دانش آموز و چاپ کتاب نقش دانش آموزان در دفاع مقدس کارهای ارزشمندی انجام داده است و برنامه های دیگری از قبیل اجرای سرود سه هزار نفری، کاشت سه هزار نهال در اردوگاه شهید بابایی، دیدار با خانواده معظم دانش آموزان شهید، برگزاری یادواره شهدای دانش آموز، برگزاری شب خاطره در مدارس و حضور چهار هزار دانش آموز در این فضای معنوی را اجرایی کرد.
وی با بیان اینکه امروز مفتخر هستیم که انقلاب شکوهمند عصر حاضر ما را به صدر اسلام پیوند زده است، گفت: اگر در صدر اسلام قاسم ابن الحسن ایثارگری کردند امروز نیز شهیدبیگ زاده از شهدای استان قزوین جزو عزیزانی بود که حماسه بزرگی خلق کرده و موجب افتخار شدند.
رحمانی با بیان اینکه قزوین 240 هزار دانش آموز دارد که افتخار آفرین هستند، افزود: افتخار می کنم که در زمانی کار خود را در آموزش و پرورش قزوین آغاز می کنم که فضای استان به شمیم سه هزار شهید استان معطر است و امیدواریم با استمداد از روح شهدا خدمتگذار شایسته ای برای نظام تعلیم و تربیت باشیم.
قزوین 240 هزار دانش آموز و 16 هزار فرهنگی دارد.
کنگره سه هزار شهید استان قزوین از 20 آبان ماه در شرکت نمایشگاه های دایمی استان قزوین آغاز شده و تا 24 آبان ادامه خواهد داشت.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.