به گزارش ایرنا، علی اکبر اسدالهی روز دوشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) قزوین با بیان اینکه از طریق تشکیل پرونده در دستگاه قضا با متعرضان به منابع طبیعی برخورد می شود، افزود: تعرض یاد شده بیشتر در قالب تصرف اراضی در جوار روستاهاست که البته با پدیده زمین خواری متفاوت است.
وی اظهار داشت: به جز موارد انگشت شمار که عامدانه و با جعل اسناد و مدارک برای تملک زمین های منابع طبیعی اقدام می کنند با پدیده زمین خواری در اراضی ملی استان روبرو نیستیم و در این خصوص مشکلات شمال کشور و برخی استان ها را نداریم.
اسدالهی یادآور شد: با فرهنگ سازی در جامعه میزان تعرض و تصرف به منابع طبیعی استان طی سال های اخیر نسبت به گذشته با کاهش روبرو شده است اما همچنان در سایر عرصه ها مانند مراتع، جنگل ها و حوزه آبخیزداری نیازمند ایجاد فرهنگ حفاظت و حراست از اراضی ملی هستیم.
این مسئول گفت: وظیفه خطیری برای پاسداری از خاک داریم و در این راه نیازمند مشارکت و همراهی هرچه بیشتر مردم هستیم.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین گفت: اگر در حوزه اجتماعی ضعیف ظاهر شده و نتوانیم شهروندان را برای امور مهمی چون کمک به حفاظت از منابع طبیعی به عنوان منابع خدادادی اقناع کنیم با مشکلات زیادی روبرو خواهیم شد که حیات خاک و آب ما و در نتیجه حیات انسان ها را با تهدید جدی مواجه می کند.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود به اهمیت اجرای طرح های آبخیزداری اشاره کرد و گفت: اجرای طرح های این حوزه در استان امسال با اختصاص 145 میلیارد ریال سرعت گرفته اند.
رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) قزوین نیز گفت: رسانه ها می توانند با برجسته سازی و فرهنگ سازی نقش مهمی در کمک به حفظ و حراست از منابع طبیعی داشته باشند.
علی حیدرشاه حسینی ادامه داد: ایرنا برای کمک به اجرای ماموریت های منابع طبیعی و اطلاع رسانی هرچه بیشتر در این خصوص با هدف یاری رسانی به حفاظت از اراضی ملی به عنوان سرمایه خدادادی آمادگی دارد.
3013/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.