به گزارش عصر ایرنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی، مسعود حق لطفی افزود: بهبود کیفیت زندگی در شهرها ایجاب می کند که به جای تغییر کاربری، افزایش تراکم، احداث مجتمع های تجاری، رستوران و اقداماتی از این دست، به سوی ایجاد فضاهای مناسب شهری حرکت کنیم که بهره مند شدن از آنها نیازمند دریافت هزینه از شهروندان نیست.
وی اضافه کرد: متاسفانه امروزه شهرها پر می شوند از رستوران، فست فود و مجتمع های تجاری لوکس و گرانی که در شرایط اقتصادی تنها تعداد معدودی از خانوارها و شهروندان می توانند از آن استفاده کرده و ساعتی با هم باشند.
این مسئول یادآور شد: در عین حال فضاهای یاد شده بستر فراوانی برای افزایش و گسترش پیوندها و ارتباطات اجتماعی که از ضرورت ‌ها و ویژگی اساسی شهرهاست، نیستند و بی گمان هر یک از آنها فقط می تواند نیاز یکی از اعضای خانواده را مرتفع کرده و سایرین به ناچار باید او را همراهی کنند.
دبیر ستاد بازآفرینی استان ادامه داد: امروز و با وجود موقعیت اقتصادی خاص شهروندان و همچنین نیاز خانواده ها به حضور در فضاهای باز شهری و قرار گرفتن در محیط های سرزنده و شادابی که حضور در آنها به خودی خود مستلزم پرداخت هزینه نمی باشد، ایجاد فضاهایی از این دست بسیار احساس می شود.
به گفته حق لطفی، کوی های گردشگری در واقع فضایی برای خوردن غذاهای سبک و سنگین و فضایی برای خرید کردن بوده و در عین حال می توان مکان های فرهنگی و هنری مانند تئاتر، سینما و سالن موسیقی را نیز در آن احداث کرد.
دبیر کمیسیون ماده 5 استان با بیان اینکه شهرهای ما امروز به شدت نیازمند ایجاد و پیش بینی فضاهایی از این دست هستند، اضافه کرد: خوشبختانه بسترهای این مساله با توجه به وجود خیابان ها و محل های تاریخی واجد ارزش و همچنین تجاری در شهر وجود دارد که بدون انجام کمترین مداخلات کالبدی می توان آنها را ایجاد کرد.
مدیرکل راه و شهرسازی ادامه داد: با توجه به این ضرورت ها و همچنین لزوم حرکت به سوی بهبود کیفیت زندگی در شهرها، امیدواریم که به جای تغییر کاربری ها، افزایش تراکم ها، احداث مجتمع های تجاری و اقداماتی از این دست، درخواست ها به سمت ایجاد این فضاها برود.
وی در پایان اظهار داشت: اداره کل راه و شهرسازی از هر طرح و پیشنهاد کارشناسی شده در این خصوص استقبال کرده و تا زمان ایجاد آن در شهرهای مورد نظر در قالب طرح های بازآفرینی شهری، از آنها حمایت خواهد کرد.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.