محمود فتوحی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این بانک اطلاعاتی بر روی تجهیزات و نرم افزارهای پیشرفته نگهداری شده و مرتب به روز رسانی می شود.
فتوحی گفت: با تشکیل این بانک، اسناد و اطلاعات شهدای استان ساماندهی و از تخریب و نابودی آنها جلوگیری شد.
این مسئول اضافه کرد: خروجی این بانک اطلاعاتی در چند نرم افزار از جمله وب سایت قلم سرخ مورد استفاده قرار گرفته و به همراه اخبار کمیته های مختلف کنگره در دسترس مخاطبان و علاقه مندان قرار دارد.
وی افزود: شهدای استان قزوین در وب سایت قلم سرخ در رسته های مختلف تقسیم بندی شده اند و با جست و جوی نام هر شهید اطلاعات، وصیت نامه و زندگی نامه یک شهید قابل مشاهده است.
رییس مرکز فناوری کنگره ملی سه هزار شهید استان قزوین گفت: علاوه بر این سایت یک برنامه کاربردی موبایل نیز طراحی شده است که از طریق آن می توان به بانک اطلاعاتی شهدا دسترسی یافت.
این مسئول اضافه کرد: نرم افزار زیارت مجازی شهدا نیز یک محصول دیگر کمیته فناوری اطلاعات سه هزار شهید استان قزوین است که می توان با جست و جوی نام شهدا علاوه بر دست یابی به اطلاعات آنها قبور شهدا را نیز به صورت مجازی زیارت کرد.
وی گفت: برای طراحی و بارگذاری این نرم افزارها بیش از یک سال وقت صرف شده است و باید از زحمات و تلاش های اعضای کمیته در این راستا قدردانی کرد.
این مسئول اضافه کرد: این کمیته در یک سال گذشته علاوه بر تولیدات نرم افزاری بر امور فناوری اطلاعات و رایانه ای کمیته های مختلف کنگره سه هزار شهید استان نظارت داشته و هر دو هفته یکبار جلسات مرتبط را در این زمینه برگزار کرده است.
کنگره ملی سه هزار شهید استان قزوین 20 تا 24 آبان ماه برگزار می شود.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.