به گزارش ایرنا، سردار محمد شاهرخی روز شنبه در نشست خبری کنگره سه هزار شهید استان قزوین که در سالن جلسات شرکت نمایشگاه های بین المللی استان قزوین برگزار شد، افزود: دشمنان برای گرفتن هویت دینی و ملی ایران به کشور هجوم آورده بودند که به برکت ایثارگری و جانفشانی شهدا و صبوری خانواده آنها دشمنان به اهداف خود نرسیدند.
وی با بیان اینکه ما امروز به عملکرد خود در دفاع مقدس سربلند هستیم، افزود: وقتی حوادث دفاع مقدس را برخلاف سایر دوره های تاریخی کشور مرور می کنیم غم و اندوه ما را فرا نمی گیرد و این یک افتخار برای کشور است.
شاهرخی اضافه کرد: در دوران دفاع مقدس دشمن ذلت را پذیرفت و نتوانست به اهداف خود که تجزیه ایران به پنج کشور بود دست یابد.
این مسئول نظامی ادامه داد: امروزه نیز دشمنان با مشاهده اقتدار کشور ایران اسلامی می دانند اگر احیانا زمانی بخواهند جنگ را شروع کنند خاتمه دهنده آنها نیستند و ایران اسلامی نیز تحت نفوذ هیچ قدرتی قرار نخواهد گرفت.
وی گفت: دفاع مقدس فرهنگ ما می توانیم را زنده کرد و اکنون نیز می توانیم با اتکا بر توانایی های نخبگان کشور از شرایط اقتصادی فعلی بیرون رفته و دشمنان را در دست یابی به اهداف خود ناکام بگذاریم.
این مسئول نظامی استان افزود: راه برون رفت ما از مشکلات کشور احیا و زنده گردن فرهنگ ایثار و شهادت است و می توانیم ترویج فرهنگ و ایثار و شهادت از این مشکلات بیرون برویم.
وی با بیان اینکه در آستانه رویداد بزرگ فرهنگی کنگره سه هزار شهید استان قزوین برای احیای فرهنگ ایثار و شهادت هستیم، افزود: بیش از دو دهه دلسوزان انقلاب اسلامی برای جمع آوری آثار شهدا تلاش کرده اند و کارهای گسترده و بزرگی در این زمینه صورت گرفته است.
شاهرخی خاطر نشان ساخت: مجموعه ای عالی از اسناد شنیداری، دیداری و نوشتاری از آثار شهدا فراهم شده است که اگر این تلاش ها نبود این اسناد جمع نمی شد و جبر زمانه آنها را از ما می گرفت.
وی گفت: با اکثر کسانی که در این حماسه و رویداد بزرگ فرهنگی حضور داشتند ارتباط برقرار شد و دهها هزار سند و بیش از 80 درصد آثار شهدا جمع آوری شد.
فرماندهی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین اضافه کرد: با 27 هزار نفر از فرزندان این سرزمین به جز نیروهای سپاهی، لشکر 16 زرهی استان، رزمندگان شهربانی، جهاد سازندگی و ... ارتباط برقرار شد و مجموعه بی نظیری از اسناد و آثار شهدا فراهم شد.
شاهرخی با بیان اینکه 114 پروژه برای جمع آوری نقش اقشار مختلف مردم برای این کنگره تعریف شده که کار بسیار بزرگی است، گفت: پنج مستند خوب برای استان قزوین در این زمینه با عنوان های مردان مقاومت و هور و چند مستند برای مدافعان حرم تولید شده است و دهها عنوان کتاب و مقاله تاکنون تولید شده و در دست تولید هستند.
وی با بیان اینکه قزوین سه هزار شهید، 670 آزاده، بیش از 6 هزار جانباز و 160 شهید غواص کشور دارد افزود:قزوین بعد از دفاع مقدس نیز در عرصه های مختلف دفاع از کشور حضور یافت و رزمندگان استان در دفاع از حرم اهل بیت در سوریه و عراق نقش موثری ایفا کردند.
این مسئول با اشاره به ویژگی های کنگره سه هزار شهید استان ادامه داد: هم افزایی و استفاده از تمامی ظرفیت های استان از ویژگی های این کنگره است که موجب شده تمامی دستگاه ها با حداکثر ظرفیت برای برگزاری این کنگره مشارکت کنند.
شاهرخی ادامه داد: یکی دیگر از ویژگی های کنگره این است که باعث انسجام و وحدت و همدلی استان شده است و تمامی مسئولان، دستگاه های اجرایی و سازمان ها با هم افزایی خاصی در این کنگره مشارکت دارند.
وی گفت: این گنگره با پنج اجلاسیه فرهنگیان، دانش آموزان، دانشگاهیان،جامعه زنان و اجلاسیه نهایی برگزار می شود و از سخنرانان کشوری و مقامات عالی رتبه در آنها استفاده خواهد شد.
دبیر کنگره سه هزار شهید استان قزوین با اشاره به دیدار اعضای ستاد کنگره سه هزار شهید استان با مقام معظم رهبری افزود: در این دیدار گزارش مختصری از نحوه برگزاری کنگره به حضرت آقا داده شد و ایشان در خصوص اهمیت کار، جمع آوری و ضبط آثار شهدا رهنمود ارایه کرده و از نقش قزوین در آزمون دفاع مقدس اسلامی تکریم کردند.
کنگره سه هزار شهید استان قزوین 20 تا 24 آبان ماه برگزار می شود.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.