به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، عبدالمحمد زاهدی عصر سه شنبه در نشست ستاد صیانت از حقوق شهروندی افزود: در مساله حقوق شهروندی باید سه مولفه را مورد توجه قرار داده و خوب بشناسیم یعنی ابتدا حقوق، سپس این که شهروند چه کسی است و بعد از آن ببینیم حقوق شهروندی چیست؟
وی، حقوق شهروندی را مجموعه حقوق و تعهداتی دانست که حاکمیت نسبت به شهروندان خود دارد و اضافه کرد: این حقوق از مهم ترین مسایل تا جزیی ترین کارها مانند آزادی و عدالت، حق شغل و امنیت و نیز امکانات آموزشی را شامل می شود.
زاهدی ادامه داد: اگر مردم با مفهوم حقوق شهروندی آشنا شوند مدیر و مسئول مربوطه را در مسیری قرار می دهند که بهتر از قبل و بیش از پیش حقوق شهروندی را اجرایی کند.
به گفته استاندار قزوین، مردم باید با حقوق خود آشنا باشند تا اگر به طور مثال مدیر یا کارشناس دستگاهی از روی ناراحتی و غیرعمد وظیفه ای را انجام نمی دهد انجام نمی دهد، آن را مطالبه کنند.
این مسئول ادامه داد: در این رابطه باید به طور مرتب آموزش حقوق شهروندی هم برای مدیران و کارکنان دستگاه ها و هم برای شهروندان مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه این موضوع در سایر بخش های خصوصی نیز باید مورد نظارت و رعایت قرار گیرد، تصریح کرد: مسئولان باید حقوق شهروندی را جدی بگیرند تا این مساله در جامعه تبدیل به یک فرهنگ شود.
استاندار قزوین یادآور شد: آشنایی مردم با خود خود در نهایت به نفع جامعه خواهد بود زیرا رعایت چنین مسایلی باعق می شود تا ارباب رجوع نیز رعایت چنین مسایلی را در حوزه های کاری خود به عمل آورند.
در پایان این نشست از مدیران دستگاه های اجرایی که در ارزیایی های دبیرخانه صیانت از حقوق شهروندی دارای رتبه های برتر شده بودند، تقدیر به عمل آمد.
7388/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.