به گزارش بعدازظهر سه شنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، دکتر امیرمحمد کاظمی فر در دومین نشست کمیته ترویج زایمان طبیعی سال 97، تلاش مراکز در کاهش نرخ سزارین را ارزشمند دانست و افزود: برای نزدیک تر شدن به هدف تعیین شده در زمینه ترویج زایمان طبیعی، اجرای هماهنگ و مطلوب دستورالعمل کشوری ارتقای کیفیت خدمات زایمان در تمامی مراکز درمانی استان، بسیار تاثیرگذار خواهد بود.
وی تصریح کرد: فرهنگ سازی مستمر در این رابطه و نیز آموزش مادران باردار و خانواده های آنها اهرم بسیار مهمی است که نباید از آن غافل شد.
این مسئول پزشکی با اشاره به اینکه نیمی از زایمان های استان در بیمارستان های خصوصی انجام می شود، تاکید کرد: این مراکز سهم به سزایی در ارتقای شاخص های استانی زایمان طبیعی دارند.
کاظمی فر در این نشست ضمن پیگیری و اخذ گزارشی از نقاط قوت و ضعف هر یک از مراکز در رسیدن به هدف مورد انتظارشان در کاهش میزان سزارین، اظهار داشت: برای تعیین اندیکاسیون های سزارین، کمیته ای در دانشگاه باید تشکیل شود تا هر یک از مراکز بر اساس پروتکل های این کمیته، اقدامات اجرایی خود را برای کاهش سزارین ترتیب دهند.
براساس گزارش سمیه علیقلی، کارشناس مامایی معاونت درمان دانشگاه با موضوع عملکرد بیمارستان های استان در زمینه برنامه ترویج زایمان طبیعی، بیشتر بیمارستان ها در آمار سزارین نخست زا کاهش داشته و بیشترین کاهش مربوط به بیمارستان شفا تاکستان است که با حساسیت و دقت ویژه نسبت به اجرای دستورالعمل های مرتبط اقدام کرده است.
8054/7388
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.