مریم بهروزی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برپایه آخرین نقشه های پیش یابی تصاویر ماهواره ای، با توجه به ورود سامانه بارشی به سطح منطقه، از صبح امروز شاهد بارش برف در گردنه قسطین لار از توابع بخش رودبار الموت قزوین هستیم.
وی با اشاره به اینکه فعالیت این سامانه بارشی از ظهر فردا به تدریج کاهش می یابد، تاکید کرد: بارش باران براساس پیش بینی های به عمل آمده تا روز جمعه هفته جاری ادامه خواهد داشت.
این کارشناس هواشناسی ادامه داد: روز گذشته با گذر امواج شدید شاهد بارش باران در برخی مناطق استان، به خصوص در ارتفاعات و مناطق شهری مانند رازمیان، آوج، کوهین و سیردان در بخش طارم سفلی بودیم که بیشترین میزان آن نیز مربوط به شهر سیردان با 5.1 دهم میلی متر بوده است.
به گفته وی، هم اکنون سامانه بارشی شهرهای قزوین، بویین زهرا و کوهین را تحت تاثیر خود قرار داده است.
بهروزی یادآور شد: ورود سامانه بارشی علاوه بر لغزندگی سطح جاده ها و کاهش دید افقی، احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها را به همراه خواهد داشت و در عین حال نیز به علت کاهش دمای هوا، تنظیم دما در گلخانه ها، انبارها، دامداری ها و مرغداری ها باید مورد توجه قرار گیرد.
این مسئول هواشناسی خنک ترین منطقه استان را آوج با 2 درجه سانتیگیراد بالای صفر اعلام و یادآور شد: طی همین مدت مناطق بویین زهرا و رازمیان در بخش رودبار الموت غربی با 18 درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین نقاط استان گزارش شده است.
این مسئول در پایان تاکید کرد: طی همین مدت نیز دمای شهر قزوین 5 تا 15 درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بوده است.
وضعیت جوی استان قزوین را 9 ایستگاه سینوپتیک اصلی و تکمیلی، پنج ایستگاه اقلیم شناسی، 33 ایستگاه باران سنجی مکانیکی، 9 ایستگاه باران سنجی اتوماتیک هشدار سیل و سه ایستگاه خودکار جاده ای ثبت و گزارش می کنند.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.