اکرم نجفی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اقدام در پی انعقاد تفاهم نامه آموزش های مهارت آموزی در جامعه روستایی با اداره کل آموزش فنی و حرفه ای و دفتر روستایی استان صورت گرفت.
وی افزود: با استفاده از این اطلاعات می توان دوره های مهارتی را در روستاهای استان ها برگزار کرده و برای رفع بیکاری روستائیان به ویژه جوانان روستایی اقدام نمود.
نجفی اضافه کرد: در پی این تفاهم نامه نیازسنجی و اولویت بندی نیازهای مهارتی روستاها و شناسایی کارآفرینان برتر روستایی صورت گرفت و اطلاعات آنها به سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و معاونت توسعه روستایی نهاد ریاست جمهوری ارسال شد.
مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین افزود: قرار است کمیته ای برای تدوین شرح وظایف و دستور العمل های اجرایی برگزاری دوره های آموزشی مهارتی در روستاها تشکیل شود تا برای برگزاری عملیاتی دوره ها در مناطق روستایی استان اقدام شود.
وی با بیان اینکه به دوره های آموزشی مهارتی روستاها به ویژه برای جوانان روستایی بسیار اعتقاد داریم، افزود: با وجود محدودیت های قانونی و اداری آماده هستیم که کمک های لازم را به اداره آموزش فنی و حرفه ای استان در تامین فضای آموزش در مناطق روستایی استان داشته باشیم.
نجفی با اشاره به موضوع بازآموزی و به روز رسانی تولیدات کارگاه های روستایی افزود: بسیاری از کارگاه های اشتغال روستایی نظیر گلیم بافی ها هنوز محصولاتی با طراحی ها و رنگ های سنتی تولید می کنند که چندان مشتری و صرفه اقتصادی برای آنها ندارد و باید با به روزرسانی برای تولید محصولات جدید و اقتصادی کردن فعالیت آنها اقدام کرد.
استان قزوین بیش از 800 روستا دارد.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.