به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، حمید رضا تبسمی روز یکشنبه با اعلام این خبر افزود: کل اعتبار تخصیص یافته به استان در بخش کشاورزی برای ارایه تسهیلات حمایت از اشتغال 421 میلیارد ریال بوده اما تاکنون 942 میلیارد به متقاضیان پرداخت شده است.
وی اظهارداشت: تاکنون 9هزار و 165 نفر در سامانه کارا ثبت نام کرده اند که با تعامل حداکثری میان معاونت برنامه ریزی وامور اقتصادی این سازمان با بانکهای عامل، اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی به عنوان دبیرخانه کارگروه و استانداری و همچنین مراجع تصمیم گیری در شهرستانهای استان، طرح های متقاضیان در کمیته های فنی مورد بررسی قرار گرفته است.
تبسمی تصریح کرد: در همین راستا 3هزار و 888 طرح تایید شده اند و پس از موافقت کارگروه ها ارایه تسهیلات به 247 طرح با اعتباری به میزان یک هزار و 341 میلیارد ریال در بانک مصوب شده است.
وی اضافه کرد: از این تعداد 229 طرح تاکنون 942 میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده اند.
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به اینکه این تسهیلات از طریق بانک کشاورزی، بانک توسعه تعاون، پست بانک و صندوق کارافرینی امید پرداخت می شود،گفت: بانک کشاورزی با پرداخت 619 میلیارد ریال به 150 واحد تولیدی رتبه اول را در پرداخت تسهیلات پایدار مناطق روستایی دارد.
تبسمی افرود : شهرستان بوئین زهرا با معرفی 58 واحد تولیدی و دریافت 316 میلیارد ریال بیشترین تسهیلات مربوطه را در بین شهرستان های استان دریافت کرده است.
وی رسته های اولویت دار بخش کشاورزی برای دریافت تسهیلات را به ترتیب شامل کشت زعفران وگیاهان دارویی، پرورش دام سبک وسنگین، پرورش و فراوری طیور و زنبور عسل، شیلات وآبزیان،کشت نهال و بذر، صنایع غذایی وتبدیلی تکمیلی کشاورزی، بسته بندی میوه و سبزی و نان برشمرد.
تبسمی یاد آور شد: هدف از پرداخت این نوع تسهیلات حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی است.
به گفته این مقام مسئول با ارائه این تسهیلات پیش بینی می شود 1384 شغل جدید در منطقه ایجاد شود.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.