به گزارش ایرنا منصور جلیلوند روز یکشنبه در شورای مهارت استان که در استانداری قزوین برگزار شد افزود: طبق اصل 44 قانون اساسی، بهره برداری از ظرفیت بخش خصوصی و جوانان خلاق و توانمند برای توسعه آموزشگاه های فنی و حرفه ای در اولویت سازمان قرار دارد و در همین راستا تعداد آموزشگاه های خصوصی استان طی سال های اخیر از 160 مورد به 200 آموزشگاه رسید.
وی افزود: طبق همین سیاست مجوز احداث آموزشگاه برای کسانی که توانایی و خلاقیت لازم را داشته باشند با کمترین هزینه و زمان صادر خواهد شد.
جلیلوند با اشاره به برنامه های این سازمان برای توسعه آموزش های مهارت محور در جامعه، ادامه داد: هر صنف تولیدی یا خدماتی برای ارایه خدمات باید از سازمان فنی و حرفه ای مجوز دریافت کند که از طریق کسب توانمندی یا گذراندن دوره های آموزشی صادر خواهد شد.
این مسئول با بیان اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه ای 11 مرکز در استان دارد، افزود: این مراکز در زمینه آموزش زندانیان،صنایع، اصناف، دانشگاهها، فارغ التحصیلان، روستاییان، کار و دانش، آسیب دیدگان اجتماعی و سربازان وظیفه اقدام می کنند.
جلیلوند اضافه کرد: به عنوان مثال در سال جاری باید چهار هزار سرباز در پادگان های استان آموزش های فنی و حرفه ای را سپری کنند که نقش بسیار مهمی در تامین آینده شغلی آنها خواهد داشت.
وی با بیان اینکه آموزش دیدگان سازمان فنی و حرفه ای در مسابقات ملی مهارت، مسابقات آزاد مهارتی و مسابقات ایران مهارت حضور می یابند، افزود: استان قزوین در سال جاری به عنوان رتبه اول تیمی در مسابقات ملی مهارت دست یافت و امسال 2 نماینده فنی و حرفه ای استان در مسابقات جهانی روسیه حضور می یابند.
این مسئول اضافه کرد: 54 تفاهم نامه همکاری سازمان فنی و حرفه ای بین دستگاه های مختلف از کمیته امداد، بهزیستی، بسیج سازندگی، شرکت های ایران خودرو، سایپا، مدیران خودرو و... منعقد شده است تا شاهد توسعه آموزش های فنی و حرفه ای در جامعه باشیم.
جلیلوند خاطر نشان ساخت: رابطه بسیاری خوبی میان این اداره و سایر دستگاه ها وجود دارد و باید از همکاری و همراهی سایر دستگاه ها برای توسعه آموزش های فنی و حرفه ای تشکر کرد.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.