وهاب میزانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: دوربین های کنترل ترافیک شهر تنها مورد استفاده شهرداری قرار نداشته بلکه بسیاری از دستگاه های اجرایی و خدماتی از جمله پلیس و اورژانس نیز می توانند از آن بهره مند باشند.
وی با بیان اینکه پس از نصب این نوع دوربین ها در بسیاری از تقاطع های سطح شهر شاهد کاهش برخی جرایم از جمله سرقت از منازل و مغازه های پیرامونی بوده ایم، خاطرنشان کرد: این در حالی است که دوربین های نصب شده علاوه بر ثبت تخلف ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی، در بخش های آتش سوزی، آبگرفتگی معابر و برفروبی و تصادفات منجر به جرح و فوت نیز خدمات رسانی قابل توجهی دارند.
میزانی با اشاره به اینکه از زمان نصب دوربین های ترافیکی در شهر قزوین شاهد کاهش آمار سرعت خودروها و تخلفات مربوط به آنها نیز بوده ایم، اضافه کرد: به عنوان مثال تصادفات منجر به فوت سطح شهر قزوین از 54 مورد در سال 90 به 17 فقره در سال 96 کاهش داشته است.
به گفته این مسئول، با زمان بندی دقیق چراغ های راهنمایی هوشمند سطح شهر، توانسته ایم ضمن کنترل ترافیک، شاهد کمترین آسیب به شهروندان در خصوص سوانح شهری نیز باشیم.
وی در ادامه با اشاره به اینکه نصب دوربین های ترافیکی سطح شهر قزوین با بسترسازی مناسب فیبر نوری صورت گرفته، افزود: در حال حاضر و با مشارکت شرکت ایرانسل تاکنون 40 کیلومتر فیبر نوری در این راستا ایجاد شده و براساس نیازهای آینده، این میزان به طور حتم افزایش خواهد یافت.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.