به گزارش ایرنا ،محمدحسین صفار هرندی روز یکشنبه در مراسم 13 آبان در قزوین افزود: شعار مرگ بر آمریکا برخاسته از بطن ملت‌ است زیرا به فرموده امام راحل هرچه می‌کشیم از دست آمریکاست.
وی اظهار با بیان اینکه بایکوت انقلاب موفق نخواهد شد، اظهار داشت: امروز با وجود بایکوت انقلاب و اسلام توسط دشمنان هر روز شاهد گسترش اسلام و بیداری اسلامی در منطقه و جهان هستیم.
وی افزود: باید مرگ بر امریکا را بلندتر فریاد بزنیم چراکه دشمنان چشمشان به این است که ملت ایران در روز ملی استکبار ستیزی چه خواهند کرد.
وی اضافه کرد: پیشینه و سابقه آزادگی و استکبارستیزی ملت ایران در حماسه قیام و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا برای بار دیگر به دستان دانشجویان تجلی پیدا کرد.
وی اظهار داشت : کاری که دانشجویان مسلمان و پیرو خط امام در 13 آبان انجام دادند، مسلمان واقعی را از مسلمانان آمریکایی تفکیک کرد و نشان دادند چه کسانی مسلمان واقعی هستند زیرا در آن زمان عده زیادی نظیر نهضت اسلامی، منافقین و غیره حضور داشتند که دم از اسلامی بودن می زدند، اما همگی در دامان آمریکا جا داشتند.
وی افزود: 40 سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، روابط آمریکا با ایران معمولی بود؛ به طوری که در همین زمان خبرنگاری از امام (ره) در مورد فروش نفت به آمریکا سوال کرد و امام پاسخ داد این کشور هم مانند کشورهای دیگر می تواند از ایران نفت بخرد.
صفار هرندی تصریح کرد: الان برای نسل جوان ما سئوالات زیادی وجود دارد که چرا رابطه ما با آمریکا به هم خورد؟ به هرحال شبکه های بیگانه سعی در تحریف تاریخ دارند و اینکه به جوانان ما القاء کنند که بدون دلیل و صرفا برپایه بهانه جویی به سفارت آمریکا را تسخیر کردیم. اما در پاسخ باید بگویم که موضع انقلاب اسلامی در بطن خود ضد آمریکایی بود و با اینکه ما تجربه کاملی از کودتای 28 مرداد 1332 داشتیم.
وی بیان داشت: اوائل پیروزی انقلاب اسلامی، یک عده کمونیست به سفارت آمریکا حمله کردند و به نمایندگی از اتحادیه جماهیر شوروی قصد تسخیر این سفارت را داشتند. وقتی خبر به امام رسید، دستور داد تا با قاطعیت این افراد را از سفارت بیرون کنند و امام هرگز اجازه نداد انقلاب اسلامی قربانی سیاست های دوقطبی باشد.
صفار هرندی ادامه داد: بعد از گذشت 7 تا 8 ماه، آمریکایی ها در مقابل همه توطئه هایی که در کشور انجام می داد و با تمام فشارهای بین المللی و به اسم حقوق بشر از کشورهای متخاصم با ایران حمایت کردند، در همان سال های اولیه که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، قطعنامه ای در حمایت از بهاییت صادر شد و قصد داشتند اقدامات فاسد صهیونیست را در کشور ترویج دهند.
عضو مجمع تشخیص ملحت نظام به تشریح نفوذ بهاییت در ایران پرداخت و اظهار داشت: حضور بهاییت در دوران طاغوت به حدی بود که نخست وزیر، برخی وزرا و حتی معلم تعلیمات دینی در مدارس بهایی بودند. بنابراین انقلاب اسلامی در اولین روزهای تولد خود به پاکسازی این عناصر اقدام نمود؛ چون ما اعتقاد داشتیم باید نظامی بر پایه مفاهیم اسلامی و مذهبی داشته باشیم و حق تعیین سرنوشت ما ارتباطی به قطعنامه های آمریکا ندارد.
صفار هرندی تاکید کرد: درحالی که برخورد ما با آمریکایی ها کریمانه بود، اما آنها همواره در راستای ضربه زدن به نظام لحظه ای غفلت نمی کردند و از همان ابتدای انقلاب، چندین کودتا توسط بازمانده های رژیم سلطنتی و به حمایت از دولت آمریکا علیه جمهوری اسلامی اتفاق افتاد.
وی یادآور شد : امام (ره) قبل از حماسه 13 آبان، بارها تاکید داشتند که این شاه مجددا توسط آمریکایی ها حمایت شده و قصد بازگشت به کشور را دارد و چون امام از تجربه سال 1332 باخبر بود و یکبار نیز چنین اتفاقی در نخست وزیری مصدق حادث شده بود.
صفار هرندی گفت: بعدها خبرهایی رسید که برخی عناصر دل سپرده به آمریکا درحال تدارک کودتا هستند و ارتباطات و زدوبندهای زیادی بین مسئولان کشور و آمریکایی ها صورت گرفته است. همه اینها باعث شد تا عصاره بصیرت مردم انقلابی ایران به حماسه 13 آبان منجر شود و پس از تسخیر لانه جاسوسی معلوم شد مسئله خیلی بزرگ تر از این حرف هاست و سندهای ارتباط ابوالحسن بنی صدر با آمریکا برملا شد.
9925/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.