به گزارش ایرنا آیت‌الله عبدالکریم عابدینی روز یکشنبه در نشست هم اندیشی و سیاست گذاری ائمه جمعه استان قزوین افزود: امام رجا (ره) تسخیر لانه جاسوسی آمریکا را بزرگ‌تر از انقلاب اول معرفی کردند.
آیت‌الله عابدینی اظهار کرد: در گذشته آمریکایی‌ها در تهران به ما امر و نهی می کردند اما امروز ما هستیم که در خلیج فارس به آنها امر و نهی می‌کنیم و به خاطر افزایش برد موشکی ما در حوزه دریایی، ناوهای آمریکایی در هفتصد کیلومتری مرزهای آبی ایران اسلامی امنیت ندارند.
وی 13 آبان را یکی از روزهای مهم و تاریخی انقلاب معرفی کرد و افزود: امام خمینی (ره) این روز را از ایام‌الله معرفی کردند و این تفسیر به خوبی اهمیت وقایع این روز را نشان می‌دهد.
امام جمعه قزوین به تشریح وقایع 13 آبان در سال های مختلف پرداخت و ادامه داد: در 13 آبان 1357 جمعی از دانش‌آموزان در دانشگاه تهران به شهادت رسیدند و صدها دانش‌آموز نیز که به دانشگاه تهران آمده بودند تا به دانشجویان بپیوندند و انقلاب را یاری کنند، مجروح شدند و اقدام آن عزیزان بسیار مؤثر بود.
وی با یادآوری تبعید امام خمینی (ره) در 13 آبان 1343 یادآور شد: اقشار مختلف جامعه از جمله روحانیون، دانش‌آموزان، دانشجویان، بازاریان و کارگران در پیروزی انقلاب اسلامی نقش آفرینی کردند و این موضوع بسیار حائز اهمیت است.
امام جمعه قزوین در بخش دیگری از سخنانش افزود: اربعین حماسه بسیار بزرگی است که با مشارکت کشورهای مختلف دنیا و حتی مذاهب مختلف برگزار می‌شود و امسال شاهد بودم که اهل سنت با علاقه بسیار زیادی در این حماسه عظیم حضور داشتند.
امام جمعه قزوین با تأکید بر اینکه از امروز می‌باید نقاط ضعف و قوت برنامه‌های اربعین امسال را مورد ارزیابی قرار دهیم، افزود: باید با شناسایی نقاط قوت و ضعف برنامه‌های اربعین امسال، تلاش کنیم برنامه‌های اربعین هر سال نسبت به سال گذشته با کیفیت مطلوب‌تری برگزار شود و ضعف‌های سالهای گذشته تکرار نشود.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین به در پیش بودن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: جا دارد در نمازهای جمعه این موضوع یادآوری شود تا آمادگی بیش از پیش در جامعه برای بزرگداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به وجود بیاید.
وی برپایی کنگره سه هزار شهید استان قزوین را بسیار مهم دانست و افزود: جا دارد ائمه جمعه در هر چه باشکوه‌تر شدن کنگره سه هزار شهید استان قزوین همت کنند و هر چه می‌توانند در این امر اطلاع‌رسانی کنند.
آیت‌الله عابدینی 13نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه گفت: ما انقلاب کرده‌ایم و مردم آزاد و قابل احترام هستند و رفتار بعضی از مسئولان عاری از اهداف مردم سالاری و ارکان نظام جمهوری اسلامی است که باید اصلاح شود.
وی هم چنین گفت: واگذاری بودجه استان به فردی که هیچ سمت قانونی در کشور ندارد را محکوم می کنیم.
6104/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.