علی فرخزاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این واحد آموزشی طی مدت 6 ماه در یکی از مناطق زلزله زده استان کرمانشاه در 380 متر مربع زیربنا و پنج میلیارد ریال اعتبار از سوی انحمن جراحان قزوین مورد بهره برداری قرار گرفت.
این مسئول ادامه داد: علاوه بر افتتاح این دبستان با ظرفیت 140 دانش آموز، یک سری لوازم التحریر نیز از سوی این انجمن به دانش آموزان آن نیز اهدا شد.
به گفته وی، 2 مدرسه 12 کلاسه نیز در ثلاث باباجانی نیز از محل منابع این استان در کرمانشاه به زودی مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
فرخزاد در ادامه یادآور شد: بسیج سازندگی به همراه سپاه صاحب الامر (عج) قزوین عملیات آوربرداری و ساخت 350 واحد مسکونی را در این روستا و روستای اسکندر برعهده داشته که تاکنون بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: همزمان با وقوع زلزله 21 آبان سال 96 در غرب کشور، استان قزوین در همان ابتدای وقوع این حادثه آمادگی خود را برای کمک به حادثه دیدگان اعلام کرد.
به گفته فرخزاد، قزوین به همراه پنج استان معین عملیات آواربرداری، پی کنی و احداث منازل خسارت دیده یک شهر، 2 بخش، 6 دهستان به همراه 209 روستا در استان کرمانشاه را برعهده گرفت.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین در پایان اضافه کرد: خوشبختانه عملیات ساخت و ساز از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در کرمانشاه از روند مناسبی برخوردار بوده و به زودی نیز به پایان می رسد.
شامگاه 21آبان ماه سال 96 زمین لرزه ای به بزرگی 7.3 دهم در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه را به لرزه درآورد که موجب کشته شدت بیش از 600 نفر و تخریب بسیاری از منازل مسکونی شد.
7388/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.