به گزارش ایرنا، آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های نماز جمعه افزود: این حرکت عظیم فرهنگی و اجتماعی برکات بسیاری داشت و موجب شد که پیروان اهل بیت عصمت و طهارت ( ع ) از اقصا نقاط عالم با یکدیگر دیدار کرده و محبت ها و تجربه های خود را در اختیار یکدیگر قرار دهند.
وی افزود: همه کسانی که با اعتقاد در مسیر پیاده روی اربعین حسینی قدم زدند یقین دارند که همین پیاده روی منجر به آزادی قدس خواهد شد آن چنانکه مقاومت اسلامی به پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ هشت ساله تحمیلی ختم شد.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین در خصوص تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام نیز گفت: این حرکت به فرموده امام راحل انقلابی بزرگتر از انقلاب اول بود و نباید اهمیت آن را نادیده گرفت.
آیت الله عابدینی اضافه کرد: امروزه برخی تسخیر لانه جاسوسی را زیر سوال می برند در حالی که امام راحل، مقام معظم رهبری و مردم عاشق ابی عبدالله درستی این کار را درک کرده و آن را تایید کردند، البته اسرائیل، آمریکا و انسان های ترسو و سست اعتقاد، این کار را خوش نداشته و آن را رد می کنند.
امام جمعه قزوین در بخش دیکری از خطبه ها اظهار داشت: انتظار می رود کنگره سه هزار شهید استان در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با شکوه و اقتدار هرچه تمام تر برگزار شود.
وی افزود: از تمامی دستگاه ها، نهادها و سازمان های دولتی و مردمی انتظار می رود برای برگزاری با شکوه این کنگره اهتمام جدی داشته و نهایت توان خود را به کار گیرند.
نماینده ولی فقیه در استان با بیان ویژگی های دشمنان مردم و نظام جمهوری اسلامی طبق آیات قرآن، افزود: خداوند فرموده است که هرگونه ارتباط و دوستی را با یهود و نصارا کنار بگذارید چون آنها تنها به فکر منافع خود بوده و به شما خیانت می کنند.
وی اضافه کرد: بارها رفتار آمریکایی ها را با صهیونیست ها و اسرائیلی ها دیده ایم و اگر کسی به آنها اعتماد کند به ملت ایران خیانت می کند.
خطیب نماز جمعه شهر قزوین اضافه کرد: خداوند فرموده است که اسرار خود را با دشمنان در میان مگذارید و آنها را به حریم خصوصی خود راه ندهید چون آنها می خواهند شما از انقلاب و آرمان های خود دست بردارید.
وی با بیان اینکه شعار مرگ بر آمریکا در جمهوری اسلامی ، از آیات الهی نشات گرفته است، افزود: امروزه دشمنان تفاوت مرگ بر آمریکای ملت ایران را با سایر نقاط جهان درک کرده اند و به همین دلیل از فناوری های هسته ای، غنی سازی 20 درصدی و هرنوع پیشرفت ما بسیار ناراحت هستند.
آیت الله عابدینی خاطر نشان ساخت: دشمنان از آشوب گری، اختلال معیشت مردم، ایجاد گرانی و احتکار و ناامنی کشور ایران خوشحال شده و عوامل داخلی خود را به دامن زدن به این مشکلات تشویق می کنند.
نماینده ولی فقیه در استان اضافه کرد: بسیاری از دشمنی های آمریکایی ها، اسرائیلی ها و سعودیها ریشه در قساوت یهودیان و کسانی که با آنها همدست هستند دارد و ملت ایران باید نسبت به این دشمنی ها آگاهی و شناخت لازم را داشته باشد.
آیت الله عابدینی با اشاره به روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و شهادت دانش آموزان توسط رژیم منحوس پهلوی افزود: همه اقشار مختلف شامل دانشجویان، حوزه های علیمه، بازاری ها، کارگران، روستائیان و شهری ها در پیروزی انقلاب اسلامی نقش داشتند آنچنانکه قیام عاشورا با نقش آفرینی زنان و مردان و جوانان و پیران به پیروزی رسید.
وی با اشاره به فرموده امام راحل که هیچ گاه سلاح مبارزه با استکبار را به زمین نگذارید و کار حسینی امروز ایستادگی مقابله دنیای پوشالی استکبار است افزود: امروزه هرچقدر ما به پیشرفت های علمی و نظامی دست پیدا می کنیم دشمنان عقب نشینی بیشتری می کنند و ما تعیین می کنیم که کشورهای بیگانه در کجای خلیج فارس و عمان حضور داشته باشند.
امام جمعه قزوین با اشاره به شکست های مفتضحانه آمریکا گفت: این کشور در حمله مستقیم به ایران در طبس، در جنگ نیابتی بعثی های عراقی با ایران، در حمله به افغانستان و بغداد، در جنگ 33 روزه عراق، در تهاجم به نوار غزه، سومالی و سوریه، در مقابله با کره شمالی و انصارالله یمن شکست خورده و رسوای جهان شد.
وی اضافه کرد: این همه شکست جبهه دشمن و پیروزی جبهه مقاومت بیانگر این است که باید مسیر خود را با جدیت و اراده ادامه دهیم تا به پیروزی کامل علیه استکبار جهانی دست یابیم.
آیت الله عابدینی افزود: استکبار جهانی و آمریکا در حمله به یمن نیز شکست خورده و برای تغییر اذهان عمومی قصه ترور خاشقچی را مطرح کرده اند تا به آرامی بساط خود را از این کشور جمع کرده و افتضاح آمریکا کمتر دیده شود.
وی با بیان اینکه نظامیان نیجریه دهها نفر از عزاداران امام حسین علیه السلام را در روز اربعین به شهادت رساندند، افزود:آنچنانکه رژیم منحوس پهلوی با کشتار عزاداران حسینی راه به جایی نبرد رژیم نیجریه نیز گور خود را با این کارها خواهد کند و به زودی طومارشان در هم پیچیده خواهد شد.
گرامیداشت روز وقف ، تسلیت رحلت رسول گرامی اسلام (ص) و شهادت امام رضا ( ع ) از دیگر محورهای خطبه های امام جمعه قزوین بود.
6101/6012
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.