به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین، علی اکبر اسدالهی روز پنجشنبه افزود: با تلاش شبانه ‌روزی ماموران این اداره افرادی که به‌ صورت غیرمجاز نسبت به قطع اشجار جنگل ‌کاری مسیر قزوین - تاکستان اقدام می‌کردند، دستگیر و پس از طی مراحل قانونی به محاکم قضایی تحویل شدند.
وی اضافه کرد: با توجه به بررسی‌های ماموران یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تاکستان و همچنین گزارش های مردمی مطلع شدیم افرادی سودجو متخلف نسبت به قطع درختان جنگلکاری مسیر قزوین - تاکستان اقدام می‌کنند که بلافاصله تیم‌های گشت محسوس و نامحسوس تشکیل و به محل اعزام شدند که در این رابطه تاکنون چهار فقره پرونده کیفری تشکیل و به محاکم قضایی ارسال شده است.
اسداللهی ادامه داد: حدود 150 اصله درخت 20 تا 25 ساله از نوع ون، اقاقیا، عرعر، زیتون، سرو و کاج درون این مسیر قطع شده اند.
این مسئول تصریح کرد: مسیر جنگل‌کاری قزوین - تاکستان از سال‌های 1362 به این سو با همت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین به منظور جلوگیری از مسدود شدن جاده ترانزیت قزوین - تاکستان در مواقع کولاک و حفظ جان و امنیت مسافران به‌ طول 25 کیلومتر انجام شد و تاکنون برای نگهداری و حفاظت از آن اعتبارات و هزینه‌های زیادی صرف شده است.
اسداللهی تاکید کرد: براساس ماده 42 قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع، مصوب 20 تیر 1346 هرگونه قطع درختان و ریشه‌کنی آن در اراضی متعلق به منابع طبیعی جرم محسوب شده و متخلفان به مجازات‌ تعیین شده در قانون محکوم خواهند شد که براساس آخرین مصوبه هیئت وزیران در سال 1396 جرائم اعلامی در قانون به‌روزرسانی شده است.
وی با بیان اینکه در صورت مشاهده هرگونه بریدن شاخه‌ها و یا قطع درختان و ریشه‌ کنی و یا هرگونه تخریب در اراضی جنگلی مطابق قانون برخورد خواهد شد، اظهار داشت: از دوست‌داران طبیعت و منابع طبیعی درخواست داریم در صورت مشاهده هر گونه تخریب اراضی ملی و جنگلی از قبیل شخم اراضی ملی و مراتع، قطع درخت، بوته‌کنی و آتش‌سوزی مراتب را در اسرع وقت به یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور با شماره تماس 1504 اطلاع‌ رسانی کنند.
جاده قزوین - تاکستان دارای 35 کیلومتر طول است که 25 کیلومتر آن جنگل کاری شده است.
9925*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.