به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی روز پنجشنبه در شورای سیاست گذاری کنگره سه هزار شهید استان که در استانداری قزوین برگزار شد افزود: همه مدیران و مردم در قبال شهدا مسئول هستند و باید نهایت تلاش خود را در برگزاری باشکوه این رویداد عظیم فرهنگی و معنوی به کار بگیرند.
وی با بیان اینکه شهادت اوج هنرمندی انسانها است، افزود: خلاقیت و هنرمندی انسان ها در بخش های مختلف مدیریت، فرماندهی، کشاورزی، معماری، دانشگاهی و... نمود پیدا می کند ولی شهادت بالاترین هنرمندی انسان ها است و هیچ هنری با شهادت قابل مقایسه نیست.
استاندار قزوین با بیان اینکه شهدا سهم بزرگی در آفرینش صحنه های زیبای خلقت داشته و دارند، افزود: این آفرینش ها و خلاقیت ها در تمامی اعصار بی نظیر و بی مانند است و گویا خداوند از ابتدای خلقت تمامی فداکاری ها و صحنه هایی زیبای فرهنگ ایثار و شهادت را برای مجاهدان انقلاب اسلامی ترسیم کرد.
استاندار گفت: تمامی مدیران و مسئولان هرچقدر هم خالصانه در راه خدمت به مردم تلاش کنند باز نیازمند شفاعت شهیدان خواهند بود و چه بهتر با برگزاری باشکوه این کنگره ذره ای از دین خود را به شهدا ادا کنیم.
زاهدی با اشاره به برگزاری با شکوه اربعین حسینی، افزود: اگر بتوانیم به درستی قیام امام حسین (ع) را به دنیا ارایه کنیم تمامی کسانی که روحیه آزادی طلبی و عدالت خواهی دارند شیفته این مکتب شده و راه ابا عبدالله را ادامه خواهند داد.
زاهدی با بیان اینکه تمامی جهان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برای مقابله با این انقلاب فرهنگی برپاخاستند، اضافه کرد: دشمنان چون می دانستند انقلاب فرهنگی از مرزها عبور می کند به همین دلیل تلاش کردند که مقابل نظام مقدس جمهوری اسلامی بایستند درحالیکه با ایثارگری های ملت تاکنون پیروز نشده اند و بعد از این نیز پیروز نخواهند شد.
وی با بیان اینکه برگزاری کنگره سه هزار شهید استان مهمترین حرکت فرهنگی در طول تاریخ است، افزود: باید تمامی امکانات و ظرفیت های استان را برای برگزاری کنگره ملی سه هزار شهید استان به کار گرفت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را تنها به یک وظیفه اداری محدود نساخت.
زاهدی گفت: از مسئولان و فرمانداران می خواهیم در روزهای باقی مانده به اجلاس با دقت و جدیت بیشتری پیگیر امور کنگره باشند و برای فضاسازی و تبلیغات آن حتی در روستاهای کوچک نیز اهتمام جدی داشته باشند.
وی در ادامه بر فضاسازی شهری و اداری، فعالیت بیشتر کمیته های کنگره برای ساماندهی امور، اهتمام بیشتر دانشگاه ها و مراکز علمی در برگزاری کنگره و تسریع در چاپ کتابها و آثار مرتبط تاکید کرد.
کنگره ملی سه هزار شهید استان 20 تا 24 آبان ماه برگزار می شود.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.