به گزارش ایرنا، معصومه مرادیان روز چهارشنبه در نشست مشترک با محمد علی حضرتی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان که در خصوص بررسی نحوه اجرای طرح خوشه صنایع دستی در استانداری برگزار شد، افزود: تعامل و همکاری دستگاه ها برای اجرای طرح ها بسیار ضروری است و قطعا حمایت همه جانبه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در اجرای طرح خوشه صنایع دستی بسیار مفید خواهد بود.
وی اضافه کرد: اجرای طرح خوشه صنایع دستی گامی برای ایجاد اشتغال زنان استان قزوین است و می توان آن را یک حرکت بنیادین برای اشتغالزایی بانوان در عرصه صنایع دستی قلمداد کرد.
مرادیان ضمن تشکر از نگاه ویژه مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان به حوزه زنان کارآفرین در عرصه میراث فرهنگی افزود: حرکت بنیادین و تحول زا برای اشتغال بانوان کارآفرین در عرصه صنایع دستی ضروری است که قطعا با نگاه مساعد مدیران این دستگاه شاهد تحقق آن خواهیم بود.
رییس کمیته کارآفرینی و اشتغال بانوان استان نیز در این جلسه در راستای تبیین طرح خوشه صنایع دستی به عنوان یک راهکار کارآمد در ساماندهی مشاغل صنایع دستی بانوان گفت: بانوان در عرصه صنایع دستی توانمندی های بسیاری دارند که به واسطه این مدل می توان توانمندی های آنان را ارتقا بخشید.
فاطمه غفوری افزود: حل مشکلات بانوان کارآفرین تنها با برگزاری یک دوره آموزشی محقق نمی شود بلکه با اجرا کردن طرح خوشه صنایع دستی با حمایت اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان و اداره کل بانوان و خانواده استانداری می توان گام های بلندتری در این زمینه برداشت.
وی با بیان اینکه این طرح یک مدل سه ساله است که در صورت بومی سازی دستاوردهای قابل توجهی خواهد داشت، اضافه کرد: مهمترین دستاورد این طرح شبکه سازی در حوزه زنان کارآفرین عرصه صنایع دستی است که موجب اعتمادآفرینی و ظرفیت سازی میان جامعه در این زمینه خواهد شد.
در ادامه حضرتی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز بر نقش بسیار موثر چنین طرح هایی در توسعه اشتغال زنان تاکید کرد و برای همکاری های لازم قول مساعد داد.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.