به گزارش ایرنا، مرتضی سمیعی روز چهارشنبه به همراه عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در بازدید از هنرستان غیردولتی کتاب مبین در شهر قزوین افزود: عمده نگاه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و زیرنظام های آن توسعه مدرسه محوری است و به عبارت دیگر مدارس در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان کانون اصلی مورد توجه قرار گرفته اند.
وی اضافه کرد: امروزه ساخت مدارس با قابلیت های کامل شامل کارگاه های مهارت آموزی و کلاس های استاندارد با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در دستور کار قرار دارد که در این راستا باید از بانیان و خیران مدرسه و هنرستان کتاب مبین در شهر قزوین قدردانی کرد.
سمیعی ادامه داد: باید با استفاده از ظرفیت خیران و بخش خصوصی تا پایان برنامه ششم توسعه 11 درصد دانش آموزان قزوینی در مدارس غیردولتی مشغول به تحصیل شوند که تحقق این مهم نیازمند همکاری و مشارکت مجموعه دستگاه های اجرایی استان است.
مدیرعامل موسسه خیریه فرهنگی همره افق قریب و بانی مدرسه کتاب مبین نیز در این بازدید گفت: طی 16 سال فعالیت مدرسه سازی 60 واحد آموزشی کوچک و بزرگ را در کشور و حدود 20 مدرسه را در قزوین احداث کرده ایم.
وحید صباغیان افزود: رویکرد موسسه با توجه به مساله اشتغال جوانان، ترویج رشته های فنی و حرفه ای و کار و دانش است که امیدواریم با احداث مجموعه های فعلی گام های بلندی را در این زمینه برداشته باشیم.
وی اضافه کرد: تلاش برای نهادینه سازی مدرسه داری در کنار مدرسه سازی، ساخت مدارس با تکیه بر معماری بومی مناطق، استفاده از انرژی های نو و بهره گیری از دستگاه های تصفیه فاضلاب، بازیافت پسماند، موزه های مردم شناسی، حیات وحش و ... در ساخت مدارس در دستور کار موسسه قرار دارند که در صورت همکاری و مساعدت مسئولان شاهد تسریع در تحقق آنها خواهیم بود.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.