به گزارش ایرنا به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در قزوین، آیت الله عبدالکریم عابدینی روز سه شنبه در جمع عزاداران حسینی و خادمان زائران در موکب زبیده خاتون در کربلا اظهار داشت: خیلی‌ها دلشان می‌خواهد در این مکان مقدس حضور پیدا کنند اما به دلیل بیماری، کهولت سن و کسالت نتوانستند بیایند و باید اذعان کرد آنان بی قرار محبت امام حسین (ع) هستند اما برایشان مقدور نبود تا حضور پیدا کنند.
وی ادامه داد: ما وظیفه داریم نایب الزیاره همه آن عزیزان و شهدا باشیم و اینها برکات کار ما می‌شود و بسیار ارزشمند است.
امام جمعه قزوین با بیان اینکه اینجا کسی برای سیاحت و تفریح نمی‌آید، خاطرنشان کرد: امام صادق (ع) می‌فرایند زیارت را با نیت زیارت بروید و شاهدیم زائران با این نیت در پیاده روی اربعین حضور پیدا می‌کنند و این نیت ارزش کار آنهاست.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: امام صادق (ع) فرمودند کسانی که به زیارت اباعبدالله الحسین (ع) می‌آیند مورد غفران الهی قرار می‌گیرند و این رحمت الهی را زمانی درک می‌کنیم که پس از بازگشت احساس کنیم بار سنگینی از روی دوش ما برداشته شده است.
وی بیان کرد: اگر کسی حج رفت و یقین نکرد که گناهانش آمرزیده شده، به قول خدا شک دارد و در زیارت امام حسین (ع) نیز گفته می‌شود هر قدمی که بر می‌دارید زیارت حج نصیب انسان می‌شود و باید باور کنیم که اینجا محل آمرزش گناهان است.
آیت‌الله عابدینی ابراز کرد: امام صادق (ع) در ادامه حدیث می‌فرمایند بدانید وقتی در اربعین امام حسین (ع) را زیارت می‌کنید وارد دانشگاهی می شوید که اساتید آن امام حسین (ع)، ابوالفضل العباس (ع)، علی اکبر (ع)، علی اصغر (ع) و قاسم بن الحسن (ع) هستند و آن را باور کنید.
امام جمعه قزوین افزود: امام صادق (ع) می‌فرمایند کسانی که وارد این دانشگاه معنوی می‌شوند، به جایگاه حزب‌الله دست پیدا می‌کنند و باید از امام حسین (ع) و اصحاب آن حضرت بخواهیم ما را به این جایگاه برسانند چرا که اگر به این جایگاه دست پیدا نکنیم چیزی نصیبمان نمی‌شود.
وی اضافه کرد: رسیدن به جایگاه حزب الهی ما را مکلف می‌کند تا فرایض دین را جدی بگیریم و در مقابل فرایضی چون امر به معروف و نهی از منکر سکوت اختیار نکنیم و در مقابل مفاسد محکم بایستیم.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار داشت: حزب‌الله یعنی تمام قد برای تحقق اهداف دین در میدان باشیم و اگر این هدف محقق شود کشور و استان ما آباد خواهد شد و صاحب محافل دینی ارزشمند خواهیم شد.
آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: کسانی که موانع پیوند 2 ملت ایران و عراق را کنار زدند و بعثی های صدامی را سر جایشان نشاندند و ملت عراق را از شرّ رژیم بعثی رها کردند، شهدای گرانقدر بودند و باید قدردان رشادت‌های آنها باشیم و آن عزیزان به گردن ما حق دارند.
6104*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.