به گزارش روز سه شنبه ایرنا، مجالس و آیین های مختلف عزاداری و سینه زنی توسط عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به مناسبت چهلمین روز شهادت سید و سالار شهیدان در قزوین و دیگر شهرها و روستاهای استان با حضور خیل عظیم مردم در حال برگزاری است.
این مجالس توسط هیات های مذهبی و همچنین به شکل خودجوش در اماکن مذهبی شامل مساجد، بقاع متبرکه، حسینیه ها و تکایا و همچنین منازل شخصی شهروندان در حال انجام است.
بعضی دسته جات زنجیرزنی و سینه زنی نیز حرکت خود را از نقاط مختلف شهر قزوین از جمله چهارراه ولیعصر(عج) و میدان آزادی و همچنین امامزاده اسماعیل به سمت امامزاده حسین ابن علی ابن موسی الرضا (ع) آغاز کرده اند.
امامزادگان سلطان سید محمد و حسین (ع) محل عزاداری و اجتماع بخشی از عاشقان حسینی در قزوین در روز اربعین هستند.
سوگواران حسینی در این مراسم ها با مرثیه سرایی به یاد مظلومیت شهدای واقعه کربلا اشک ماتم ریخته و به عزاداری و سینه زنی مشغول هستند.
در این مراسم همچنان جمعی از وعاظ و روحانیون و مبلغین به تشریح و تبیین اهداف قیام عاشورای امام حسین(ع) و تاثیر این واقعه بزرگ بر دنیای اسلام پرداختند.
همزمان با چهلمین روز شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یارانش وفادارش همچنین آئینی در تپه نورالشهدا قزوین برگزار شد.
دلدادگان حسینی همچنین از روزهای گذشته به مناسبت اربعین حسینی (ع) با نصب پرچم های مشکی و سیاهپوش کردن معابر و خیابان ها و سردرب بسیاری از منازل و مغازه ها جلوه ای معنوی و خاص به شهرها و روستاها بخشیده اند.
بعضی هیات های مذهبی و شهروندان نیز همزمان با اربعین حسینی (ع) مشغول توزیع نذورات هستند و برخی هم با برپایی ایستگاه های صلواتی از عزاداران پذیرایی می کنند.
3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.