علی اکبر اسداللهی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در فصل به اصطلاح حریق که معمولا از اوایل تیر ماه آغاز و تا اوایل آبان ماه ادامه دارد 140 هکتار از اراضی ملی در استان قزوین طعمه آتش شده است که بیش از 90 درصد این آتش سوزی ها منشا طبیعی نداشته اند و از سر بی احتیاطی افراد حادث شده اند.
وی یادآور شد: شهرستان آبیک با کاهش 80 درصدی آتش سوزی در صدر مبارزه با از بین رفتن مراتع طبیعی توسط آتش در استان قزوین قرار دارد.
اسداللهی همچنین گفت: خوشبختانه با تمهیدات اندیشیده شده طی نیمه نخست سال جاری در 28 هزار و 500 هکتار از مناطق جنگلی استان در الموت و طارم سفلی، به هیچ عنوان آتش سوزی نداشته ایم.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین با اشاره به برگزاری کلاس های نحوه خاموش کردن آتش توسط این دستگاه برای افراد بومی، اظهار داشت: اطلاعات خوبی در مورد نحوه خاموش کردن آتش به چوپانان و افراد محلی داده شده است.
وی ادامه داد: افراد آموزش دیده در مرحله اول از وقوع آتش سوزی با رعایت نکات ایمنی جلوگیری کرده و در صورت بروز آن یکی از بزرگترین کمک رسان های ما در خاموش کردن حریق در اراضی ملی خواهند بود.
این مسئول گفت: در حال حاضر سه ایستگاه دیده بانی در منطقه طارم سفلی مشغول فعالیت هستند که ماموران این اداره کل به طور 24 ساعته با رصد منطقه در صورت بروز حریق به سرعت با اطلاع رسانی مانع از گسترش آن می شوند.
اسداللهی با بیان اینکه دوربین های نظارتی از دیگر وسایل اعلام حریق هستند،اظهار داشت: 10 دستگاه دوربین نظارتی در نقاط حساس اراضی ملی در استان باید نصب شوند که متاسفانه به دلیل مشکلات مالی هم اکنون یک دوربین مشغول فعالیت است و این در حالی است که استاندارد این مقدار تا 50 دوربین است.
6104*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.