به گزارش ایرنا، علی رحمانی روز یکشنبه در حاشیه بازدید استاندار قزوین و جمعی از مدیران از وضعیت پیشرفت سد بالاخانلو که در محل اجرای این پروژه در شهرستان بویین زهرا صورت گرفت به خبرنگار ایرنا گفت: این شهرستان از منابع آبی پایدار و آب های سطحی لازم برخوردار نیست و در سالهای اخیر حفر چاه های غیرمجاز بر سرعت شور شدن آب این شهرستان افزوده است.
وی ادامه داد: یکی از اقدامات ارزشمند دولت برای تامین آب شهرستان احداث سد بالاخانلو بوده که هم اکنون با اهتمام پیمانکار به پیشرفت کاملا محسوس 60 درصدی رسیده است.
رحمانی گفت:این سد آب پنج شهر دانسفهان، شال، سگزآباد، بویین زهرا، اسفرورین و 36 روستای شهرستان را تامین خواهد کرد و مشکل آب مورد نیاز چهار هزار و 200 هکتار از اراضی تلفیقی موجود کشاورزی شهرستان را رفع می کند.
وی اضافه کرد: اجرای این طرح یک گام بسیار ارزشمند دولت برای رفع نگرانی های مردم شهرستان است که می تواند جو روانی ایجاد شده در مورد کم آبی و شور شدن منابع آبی شهرستان را مرتفع کند.
فرماندار شهرستان بویین زهرا ادامه داد: علاوه بر اقدام برای تامین منابع آبی جدید با نصب کنتورهای هوشمند و اجرای سیستم های آبیاری نوین برای کنترل و ساماندهی چاه های مجاز و غیرمجاز در سطح شهرستان اقدام شد تا از میزان افت منابع آبی زیرزمینی جلوگیری شود.
سد بالاخانلو در 35 کیلومتری جنوب غربی شهرستان بویین زهرا و در 85 کیلومتری جنوب شهر قزوین قرار دارد و هم اکنون با پیشرفت 60 درصدی به هزار و 200 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل شدن نیاز دارد.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.