به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری، قدرت اله مهدیخانی روز یکشنبه در جلسه بررسی خطرات و تهدیدهای باغستان های سنتی قزوین که در استانداری برگزار شد افزود: متاسفانه در چند سال اخیر جمعیت سنجابهای غیر بومی و مهاجر در باغستانهای سنتی و تاریخی قزوین رشد تصاعدی و افزایش چشمگیر داشته است.
این مسئول گفت: افزایش جمعیت سنجاب ها تهدید بسیار جدی برای سلامت و بقای باغ های دست کاشت و بی نظیر قزوین هستند و ممکن است در آینده خطرات بیشتری را برای قزوین و شهرهای همجوار داشته باشند.
وی افزود: باغ های سنتی قزوین علاوه بر تولید محصولات مرغوب پسته، بادام و انگور نقش بسیار برجسته ای در تعدیل و تلطیف هوای شهر و به تبع آن استان قزوین دارند و باید برای حفظ و حراست از آنها تمام تلاش خود را به کار بگیریم.
این مسئول ادامه داد:سنجاب های غیر بومی علاوه بر نابود کردن درختان، ناقل بیماری های مشترک بین انسان و دام از قبیل هاری نیز هستند.
مهدیخانی گفت:باید دستگاه های مسئول بهترین راهکار غیر شیمیایی مقابله با این آفت از قبیل تله گذاری، رها سازی پرندگان شکاری شکار مستقیم و... را انتخاب و با نظارت و هماهنگی اداره کل مدیریت بحران اجرایی کنند.
شهر قزوین حدود هزار و 500 هکتار باغ سنتی دارد.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.