به گزارش شامگاه شنبه ایرنا، مهدیه سادات قافله باشی در مراسم اختتامیه نخستین مسابقه و نمایشگاه خوشنویسی هنرجویان ممتاز و فوق ممتاز یادمان استاد ابوالحسن محصص مستشاری در قزوین افزود: در کمیته سیما و منظر شهر، به ویژه با توجه به جایگاه قزوین در عرصه خوشنویسی و حضور خطاطان برجسته در آن می توان از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد.
این عضو شورای شهر با اشاره به روند افزایش قیمت ها و اینکه این مساله باعث نشده تا محصولات فرهنگی دیده نشوند، یادآوز شد: باید از حداقل ظرفیت های موجود مانند نگارخانه های شهر قزوین جهت ارایه آثار فرهنگی، به خصوص خوشنویسی حداکثر استفاده را به عمل آورد.
وی ادامه داد: مدیریت شهری قزوین در راستای حمایت از اقتصاد هنر درصدد است با در نظر گرفتن تابلوی خوشنویسی به عنوان هدایا در مسابقات و برنامه های مختلف زمینه صدور این هنر وزین را به سایر استان های کشور و همچنین خارج از مرزها را فراهم کند.
این عضو شورای شهر تاکید کرد: اگر تقویمی برای روز خوشنویسی داشته باشیم هیچ ماهی بهتر از مهر و هیچ روزی بهتر از 14 مهر به مناسبت سالروز میلاد استاد محصص مستشاری نخواهد بود.
رییس کمسیون فرهنگی، اجتماعی و هنری شورای شهر قزوین در پایان بر ضرورت عضویت انجمن خوشنویسی استان در کمیته سیما و منظر شهری شهرداری تاکید کرد.
در مراسم اختتامیه نخستین مسابقه خوشنویسی هنرجویان ممتاز و فوق ممتاز یادمان استان ابوالخسن محصص مستشاری که با حضور مدیر اجرایی انجمن خوشنویسان ایران و مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین برگزار شد به نفرات برتر در رشته های رشته شکسته نستعلیق، شکسته نستعلیق فوق ممتاز، نستعلیق ممتاز و نستعلیق فوق ممتاز هدایایی به رسم یادبود اهدا شد.
7388/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.