به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین علی قابل در خطبه های نماز جمعه قزوین افزود: تاریخ گواهی می دهد که بیش از 12 بار قبر مطهر حضرت سید الشهدا(ع) تخریب و دست های زیادی در راه ایشان قطع شد اما پس از قرن ها دلها همچنان با این امام بزرگوار گره خورده است.
وی با بیان اینکه یکی از ثمرات انقلاب اسلامی افزایش همبستگی ملت ها ست ، اظهار داشت: آن روز که دشمن داعش را در سوریه یا طالبان را در افغانستان ایجاد کرد و می خواست و با محدود کردن تفکر شیعی و علوی، بین شیعه و سنی جدایی اندازد مقام معظم رهبری فرمودند به این اربعین سمت و سو دهید.
خطیب جمعه قزوین گفت: با وجود تمام محدودیت ها و موانع از جمله در نظر نگرفتن ارز دولتی برای این سفر ، این حرکت بزرگ دوام دارد.
حجت الاسلام والمسلمین قابل در بخش دیگری از خطبه ها گفت: لایحه کاپیتولاسیون برای مصونیت مستشاران آمریکایی تصویب شده بود اما امام خمینی(ره) آن را افشا کرد و در مقابل آن ایستاد.
وی اظهار داشت: متاسفانه با وجود تمام این ایستادگی ها و پایمردی ها امروز هم نمایندگان مجلس شورای اسلامی قوانینی امضا می کنند که بندهای تسلط بیگانه را محکم تر می کند.
وی در خصوص قتل جمال خاشقچی نیز اظهار داشت : این اتفاق حقایق زیادی را برای ملت های مظلوم روشن کرد و همگان فهمیدند معنای واقعی حقوق بشر آمریکایی چیست.
وی افزود: این ماجرا قدری پرده را کنار زد و هم آمریکا، هم فرانسه و انگلیس رسوا شدند و هنوز بعد از بیست روز سخنی در خصوص جنازه خاشقچی هم نمی گویند.
امام جمعه موقت قزوین همچنین در ادامه با اشاره به سالروز شهادت آیت الله قاضی طباطبایی اولین شهید محراب به دست گروهک فرقان، یاد این شهید بزرگ و سایر شهدای ترور را گرامی داشت.
حجت الاسلام قابل در ادامه به سالگرد هتک حرمت حرم عسگرین در سال 84 و شهادت پنجاه زائر و غارت بخشی از اشیای حرم نیز اشاره کرد و گفت: به لطف خداوند، مردم ما با کمک های خود حرم را بازسازی کردند و فقط روسیاهی آن برای دیگران ماند.
وی با اشاره به توصیه های مقام معظم رهبری به مسئولان مبنی بر شفافیت مسئولان با مردم به جز در مسایل امنیتی گفت: امیدواریم مسئولان دولتی و نمایندگان مجلس نسبت به این توصیه ها به طور جدی عمل کنند.
وی با تقدیر از قوه قضاییه در صدور احکام قاطع درباره مفسدان اقتصادی از این دستگاه خواست قدری فعال تر بر روی بازار نظارت کنند.
حجت الاسلام قابل افزود: متاسفانه در سایه نبود بازرسی و نظارت قوی بر بازار، شاهد قیمت های متفاوت اجناس و کالاها هستیم.
وی گفت: امیدواریم هرچه زودتر جلوی عزل و نصب های فامیلی و دخالت های بیجا در امور کشور گرفته شود و مسئولان قدری بیشتر مردم را صاحب استقلال بدانند.
6012/7388
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.