اکرم نجفی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: هم اکنون 19 پایگاه آتش نشانی روستایی در استان قزوین وجود دارد و راه اندازی سه ایستگاه مورد نیاز در بخش های رودبار الموت شرقی، اسفرورین و بشاریات نیز در دستور کار قرار دارد.
وی با اشاره به وجود برخی نواقص در پایگاه های آتش نشانی روستایی استان، خاطرنشان کرد: خدمات رسانی به روستاها از جمله اهداف مهم دولت دوازدهم بوده و تجهیز و راه اندازی ایستگاه های آتش نشانی نیز در این راستا صورت گرفته است.
نجفی در ادامه اضافه کرد: مکاتبات لازم با سازمان شهرداری ها در خصوص تخصیص برخی اعتبارات در این رابطه صورت گرفته و بخشی از بودجه های لازم نیز توسط بخشداری و دهیاری ها صورت می پذیرد.
این مسئول ادامه داد: برای این منظور طی ماه های گذشته تیمی را برای لیست برداری تجهیزات مورد نیاز به ایستگاه های آتش نشانی روستایی فرستادیم و تا هفته های آینده نیز اقدامات لازم در خصوص تامین کادر نیروی انسانی و تهیه لباس های یکدست کارکنان نیز به عمل خواهد آمد.
نجفی با اشاره به حوزه فعالیت ایستگاه های موجود در روستاها، گفت: هر یک از پایگاه های آتش نشانی براساس تجهیزات و خودروهایشان، دارای محورهای عملیاتی مشخصی بوه که به عنوان مثال ایستگاه شینقر تمامی روستاهای حوزه الموت را تحت پوشش خود دارد.
مدیرکل امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری قزوین در ادامه یادآور شد: پس از تجهیز امکانات و نیروهای انسانی مورد نیاز، ایستگاه های آتش نشانی روستایی بلافاصله به سامانه 125 متصل خواهند شد.
وی در ادامه تاکید کرد: خوشبختانه برخی از ایستگاه های موجود مانند یحیی آباد در حوزه عملیاتی خود فعال بوده تا جایی که امسال از 46 ماموریت خود 30 عملیات اطفای حریق را برعهده داشته اند.
نجفی در پایان اضافه کرد: در سال جاری یک هیات 40 نفره از بخشداران و دهیاران برای آموزش به استان گلستان اعزام شده بودند که تعدادی از آتش نشانان روستایی قزوین نیز در آن حضور داشتند.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.